LA INICIATIVA PATIS RESIDUS ZERO RECULL UN 82% MENYS DE PLÀSTICS QUE EL CURS PASSAT

Com l’any passat, aquest curs el centre s’ha sumat al repte PATIS RESIDUS ZERO, projecte posat en marxa pel col·lectiu mediambiental “Teachers for future” i recolzat pel Ministeri de Transició Ecològica.

Es tracta que tota la comunitat educativa camine en la mateixa direcció per a reduir, en la mesura que siga possible, els residus que generem en la vida en general i en els esplais escolars en particular.

El ministeri ens ha enviat aquest diploma com a reconeixement a la nostra participació en el programa.

Després de dur a terme diverses activitats de conscienciació al llarg de l’any a través de l’acció tutorial, àmbits de primer, projectes interdisciplinaris, economia de 4r d’ESO i la Cooperativa Moviment Solidari del Ferrer i Guàrdia, la setmana passada tornàrem a recollir, separar i mesurar els plàstics generats a l’institut a l’horari del pati gràcies a la col·laboració del professorat i d’alumnat voluntari de 1r, 2n i 3r de l’ESO i de 1r de Batxillerat.

El resultat enguany ha estat molt esperançador perquè s’ha reduït en 82% el plàstic recollit en comparació al curs passat (3,7 kg front 20,5 kg). Tanmateix, hem llançat una enquesta per valorar quines són les possibles causes d’aquesta dràstica reducció.

Des del Grup de Treball hi considerem fonamentalment dos: per una banda, percebem i agraïm una major conscienciació de l’alumnat que porta menys envasos d’un sol ús i s’ha compromés amb la reducció de plàstics. D’altra banda, el tancament fa unes setmanes de la cafeteria pot explicar també aquest èxit ja que era un espai que generava molts envasos d’un sol ús.

Per això considerem que de cara a obrir la cafeteria en un futur, aquest aspecte siga un element a considerar, així com els aspectes relacionats amb hàbits alimentaris saludables. Pensem que hem començat a caminar en la bona direcció i que amb la cooperació de tothom podrem aconseguir una escola més neta i respectuosa amb el seu entorn.