PRIMAVERA DE PREMIS PER A LA NARRATIVA EN VALENCIÀ

Aquest mes de maig ens ha portat la notícia que un parell d’alumnes de l’IES Francesc Ferrer i Guàrdia han estat premiades en sengles premis de narrativa breu.
En el primer cas es tracta de l’alumna de 1r de batxillerat, Alejandra de la Orden, que ha estat guardonada en la fase comarcal del Premi Sambori 2023. L’acte de lliurament va ser dimecres 17 a la Rambleta.
En el segon cas, la guardonada ha estat Ruth Revert Pons, alumna de 3r d’ESO, el relat de la qual ha estat classificat en segon lloc entre els finalistes de la província de València de la 15a convocatòria del premi AMIC-Ficcions. Es tracta d’un concurs en què els participants han de triar
l’inici d’una obra literària (d’entre cinc títols) i afegir-ne tres capítols segons la seua inspiració i creativitat. El relat premiat partia de l’inici d’una novel·la artúrica, Jaufré. Podeu llegir-lo ací sota el pseudònim de Blanca Trueba.

Des del departament de Valencià volem felicitar totes dues alumnes pels seus treballs ja que l’interés que mostren per la lectura i l’escriptura literària ens omplin de joia i són un gran exemple per a tot l’alumnat.
Enhorabona, Alejandra i Ruth! Volem seguir gaudint amb les vostres creacions, així que us encoratgem a continuar escrivint en valencià alhora que contribuïu a donar prestigi a la nostra llengua, com també feren Joanot Martorell, Enric Valor o d’Isabel-Clara Simó.