MOBILITAT ERASMUS+ISLANDIA

Una escola més verda per a un futur sostenible: educació sobre el canvi climàtic.

Del 23 al 29 d’abril va participar el professor Andreu Romero en la mobilitat Erasmus + a la ciutat islandesa de Reykjavik amb l’objectiu de formar-se  en com elaborar amb èxit un pla d’acció per conscienciar la comunitat escolar i també l’alumnat sobre la causa, els efectes i els riscos del canvi climàtic tant a curt com a llarg termini. Objectius que són compartits pel grup de treball Patis Residus Zero que es desenvolupa a l’IES i del qual ell també en forma part.
A més, al llarg del curs, s’han compartit experiències d’èxit d’altres instituts amb interessos comuns i diverses metodologies per dissenyar activitats d’aprenentatge universal que ensenyen a l’alumnat a col·laborar en activitats sobre la sostenibilitat del planeta.
Aquesta participació ha permés establir contactes amb docents de diversos països europeus (França, Països Baixos, Alemanya, Portugal, Itàlia, Àustria, Letònia, Grècia, Hongria i Finlàndia) per a futures col·laboracions emmarcades en el programa Erasmus + o eTwinning.
Tot seguit, us enllacem el diari d’aprenentatge, amb el programa i les activitats portades a terme.

“Hem de passar de pensar en verd, a actuar en verd. Cap a un escola sostenible”.

Participar en aquesta activitat ha suposat emetre uns 650 kg/CO2 pel viatge en avió. Fins a la finalització del curs, el professor s’ha compromés a fer un canvi en l’alimentació i costums energètics amb l’objectiu de reduir les emissions generades i compensar el viatge. Tanmateix, aquesta reducció no suposaria més de 250 kg/CO2. Per aquest motiu ha finançat la plantació de 6 arbres a la selva Amazònica que suposaran un compensació en 36 mesos de 270 kg/CO2.Malgrat l’esforç, no s’arribaran a compensar les emissions generades. Un aprenentatge i reflexió més que caldrà considerar per a futures mobilitats.