DIA DEL LLIBRE EN VALENCIÀ

EL 20 DE NOVEMBRE CELEBRÀVEM A L’IES EL DIA DEL LLIBRE DE VALENCIÀ AMB UNA ACTIVITAT ORGANITZADA PEL DEPARTAMENT DE VALENCIÀ.

El passat 20 de novembre commemoràvem el dia del llibre en valencià a l’IES. En aquesta data de l’any 1490 es va publicar la primera edició de la novel·la Tirant lo blanc.

Des del departament de valencià vàrem organitzar una activitat on diferents parelles d’alumnes llegia diferents d’obres en valencià abans de començar cadascuna de les sessions de la jornada escolar.

L’activitat començava a les 8h del matí. La primera parella, Iker Palomares i Elena Sanfélix de 3r A, micròfon en mà, llegiren un fragment de la novel·la Canviem les regles, de Patricia Campos i Teresa Broseta.

Després del segon timbre era el torn d’Andrea Embabuena i Ariadna Engo (1rC) que ens delectaren amb un fragment del poema El poeta de Vicent Andrés Estellés.

De 1r B, Braian Denislavov i Aritz Frasquet recitaren un fragment del poema “Marineria” de Bernat Artola.

Com a representants del grup de reforç, Maria Asensio i Hada de la Torre llegiren un fragment de l’obra Per què llegir, d’Isabel-Clara Simó.

Per finalitzar, les alumnes de 3r D, Valeria Verdeguer i Marina Villegas un fragment de la novel·la Cròniques d’un rei, de Víctor Labrado.