TEATRE-FÒRUM CIBERASSETJAMENT 1rESO

PAULA PIQUERO LOPEZ

El passat dijous 13 d'octubre, l'alumnat de 1r ESO va poder gaudir d'un teatre fòrum gràcies al departament de la UPPCA de l'ajuntament de Paiporta.

Sota el títol " PER QUÈ A MI?" S'han escenificat dues històries independents que han mostrat algunes de les formes en les quals el ciberassetjament es manifesta: suplantació d'identitat en xarxes socials, la sextorció, el sexpreading, etc.

En una història hem vist com Toni, un xic normal, es converteix en víctima de les burles dels seus companys i companyes a causa dels seu aspecte físic a través d'Instagram. En una altra, hem vist com la relació entre Elvira i Guillem passarà de jugar a enviar-se fotos sexuals ( sexting) a una ruptura en la qual Guillem acaba divulgant les fotos d'Elvira sense el seu consentiment ( sexpreading).

Després d'aquestes dues representacions, l'alumnat ha pogut participar proposant alternatives de milllora, pujant a l'escenari, adoptant el rol dels personatges, de l'obra i donant la seua opinió. Ha estat tot un èxit!