DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU.

Cada 30 de febrer des de 1964 se celebra el dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) per recordar el llegat de Mahatma Gandhi el dia que es commemora l’aniversari de la seua mort. Durant tota la seua vida, Gandhi, lluità pels drets de la població índia, la resistència pacífica i la no-violència.

Aquest dia reivindica una educació per la pau, la tolerància, la solidaritat i el respecte als drets humans.

Des de l’IES hem volgut commemorar-lo realitzant diverses activitats que s’han treballat des de les tutories.

La primera d'elles ha consistit en el visonat del documental “Peace one Day”. Els alumnes han pres conciència de la situación de guerra que estan vivint alguns països i conèixer més de prop el testimoni de xiquets que estan patint-la. Una realitat dura que vulnera els drets dels xiquets. Després han escoltat les cançons  “ tu enemiga” de Pablo López i Juanes i, “Imagine” de John Lenon.

Finalitzades aquestes dues activitats hem proposat a cada alumne que pensara en alguna frase sobre la Pau, després els han donat forma i color i les hem plasmat totes en un mural. Aquest ha estat el resultat.

Ens ha permet pendre conciencia