El fil invisible val

circulopalmeras2

PIIE IES SEVERO OCHOA “EL FIL INVISIBLE”

El bon ambient en un centre escolar és el fil invisible que convertix els processos d'ensenyament-aprenentatge i les diferents iniciatives innovadores que es duen a terme, en experiències positives i inoblidables que contribuïxen al fet que l'educació integral de l'alumnat siga una utopia feta realitat.

Recentment se'ns ha concedit el *PIIE “El *fil invisible”. Nostra assentada trajectòria innovadora en la cooperació i el treball per projectes en secundària, ens ha permés treballar en un context variat. Atenent noves realitats, ens plantegem un nou model de convivència positiva per a aconseguir una escola inclusiva de qualitat. Durem a terme este projecte basat en la instauració de pràctiques restauratives, cercles de diàleg i cercles restauratius.

Si imaginem quatre nivells piramidals de convivència proactiva, posarem l'èmfasi en els dos primers, crear comunitat i aprendre a conviure amb l'entorn. Amb la realització d'este projecte, perseguim un nou enfocament restauratiu creant ambients de participació segurs, inclusius i saludables amb el diàleg i la gestió emocional des de tres vessants nous:

PROMOCIÓ DE VALORS I ACTITUDS dotant de nous sabers a “Atenció Educativa” en diferents matèries i en la tutoria.
RESOLUCIÓ RESTAURATIVA DE CONFLICTES amb cercles de diàleg, estructures de participació, converses i cercles restauratius. Guiant a l'alumnat perquè siga autònom i capaç de gestionar les seues emocions i conflictes.
CANVIS ORGANITZATIUS en la convivència, creant els quatre nivells ja esmentats, tipificant les actuacions de cada nivell i promovent noves actuacions.

Este projecte és una excel·lent oportunitat per a impulsar en tota la comunitat escolars les pràctiques restauratives, recurs que sens dubte millorarà les relacions del dia ens brindarà l'ocasió de tractar la resolució de conflictes des del prisma de la participació col·lectiva dins d'un procés d'aprenentatge.

Rosa Jurado Blanco
Coordinadora PIIE “El Fil Invisible”