1a Mobilitat Erasmus + Escolar: Bèlgica

El nostre centre educatiu participa des del curs passat, en un projecte de mobilitat internacional Erasmus+ KA122-SCH- Projectes de curta duració per a la mobilitat d’alumnat i personal d’Educació Escolar, denominat “Experiències de formació escolar per a la internacionalització de l’IES Les Espeñetas”. L’objectiu d’aquest projecte és la internacionalització del professorat, l’aprenentatge de nous mètodes i enfocaments d’ensenyament, implementar l’aprenentatge en la problemàtica mediambiental i el canvi climàtic i millorar l’atenció a l’alumnat en inferioritat de condicions.

Amb molta il·lusió, treball i esforç, hem realitzat la primera mobilitat del professorat, que ha consistit en la realització d’un curs de formació. Durant la setmana del 13 al 18 de febrer, la professora d’anglés Pilar Veracruz i la professora de francés Marisa García, es van desplaçar fins a Gant (Bèlgica), per a rebre formació en diversitat i inclusió. Allí han coincidit amb professorat d’altres països ( Alemanya, Grècia…) i han treballat conjuntament, en la situació i problemàtica de la diversitat i inclusió en els diferents països europeus.

Al llarg de tota la setmana, han aprés tècniques per a fomentar la diversitat i la inclusió, mitjançant la creació d’un entorn d’aprenentatge segur i acollidor i la identificació de les barreres i conflictes que poden aparéixer en el procés de diversitat, sempre utilitzant l’anglés com a idioma vehicular.

A més, també van poder visitar diferents ciutats com Brussel·les i Bruges, i aprendre de la seua cultura, per a enriquir el bagatge cultural del nostre centre.

Després de la finalització de la mobilitat, tant Marisa com Pilar, s’han mostrat molt il·lusionades, transmetent al claustre la positivitat de l’experiència i animant a la resta del professorat, al fet que siguen partícips d’aquesta.

Totes aquestes experiències estan encaminades al fet que tinguen una repercussió en el nostre centre a través de la internacionalització de l’ensenyament i l’aprenentatge i la millora del nostre institut.

Al llarg d’enguany, se succeiran les diferents mobilitats organitzades dins del nostre projecte Erasmus +, amb l’objectiu d’estrényer llaços amb els països comunitaris i promocionar els valors europeus de tolerància, igualtat i democràcia i que puguen repercutir en la millora del nostre centre, a través de la formació contínua del professorat i la millora de les metodologies.

Formació en el centre de Gant
Visita cultural Gant
Treball en equip amb els participants dels diferents països
Finalització de la formació