GAMIFICACIÓ
Altre dels aspectes més cridaners d’aquest centre són els seus múltiples projectes gamificats que cada any visten les seues parets i aules, omplint de motivació i il·lusió als xiquets/xiquetes de cada cicle.
Aquest serà el racó de la web on penjarem una xicoteta mostra d’aquestos mons màgics
ACADEMIA DE HÉROES Y HEROÍNAS
Enguany, la ludificació la fem a nivell de centre de manera consensuada i està basada en una Acadèmia d’herois i heroïnes, deixant llibertat per nivell a concretar el tema en els diferents herois i heroïnes existents.
Hem iniciat el curs partint com a aprenents, esperem el segon trimestre haver superat els reptes suficients per a aconseguir ser herois i heroïnes en pràctiques per a, que si tot va bé i treballem intensament, acabar en l’últim trimestre com a herois i heroïnes professionals, capaces de véncer, mitjançant el treball en equip a qualsevol vilà que vulga deslligar mals pel nostre planeta.
PREPARATS I PREPARADES PER A ESTA AVENTURA EMOCIONANT QUE ENS ESPERA?
Per exemple, en 4t d’Educació Primària s’han aventurat en un llarg viatge fins al Japó, per a instruir-se en la prestigiosa Acadèmia UA d’herois i heroïnes, basada en la sèrie de My Hero Acadèmia. L’aventura comença
ELS CONTES (1r CICLE)
La nostra gamificació tracta sobre els contes de tota la vida. Resulta que com cada vegada es llig menys, alguns personatges s’han posats tristos i han abandonat els seus contes. Per això, Anacleto el contacontes ens ha demanat ajuda al primer cicle.
Així que este curs, ens encarregarem d’aprendre molt per a poder superar les proves per a trobar a eixos personatges perduts. De moment ja tenim el mural “Havia una vegada…” que Anacleto ens va deixar amagat, on anirem posant als personatges que anem trobant en escoltar, llegir i treballar les històries perquè els personatges que no s’han anat encara, no es posen tristos.
Us anirem informant de com va la missió
EL MÓN MÀGIC DE HOGWARTS (2n CICLE)
En el segon cicle estem immersos en els nostres estudis màgics a Hogwarts, on cadascuna de les aules representa a una de les grans cases. A saber, Gryffindor (3ºA), Hufflepuff (3ºB), Ravenclaw (4ºA) i Slytherin (4ºB). Però una vegada més es veuen amenaçats pel malvat Lord Voldemort, que vol condemnar al món a través dels seus sequaços a la contaminació, escassetat de recursos i desigualtat.
És per això que haurem d’estudiar a fons en les diferents àrees impartides en Hogwarts: herbología, encantaments o pocions, entre altres. Estes, tutelades per grans mags com Severus Snape, Minerva Mccgonagall o Remus Lupin, ens donaran la saviesa i destreses necessàries per a truncar les terribles missions de Voldemort.
A més, en véncer algun d’estos terribles sequaços com Colagusano, Bellatrix o Dolores Umbridge, els enviarem a Azkaban i ens farem amb cadascun dels Horrocruxes que guarden per a afeblir al senyor fosc i poder derrotar-lo per sempre. Que la màgia ens acompanye!
TERTÚLIES
Les tertúlies dialògiques són un espai educatiu dinàmic i participatiu on els estudiants tenen l’oportunitat d’expressar les seues opinions, compartir idees i reflexionar de manera col·laborativa sobre els llibres que treballem a les aules.
D’aquesta manera es pretén reforçar el pensament crític, la comprensió lectora i promoure la lectura i l’autonomia.
A més, contribueixen a crear un ambient inclusiu i democràtic, on cada veu és valorada i on es fomenta el respecte cap a la diversitat d’opinions i perspectives.
“HARRY POTTER Y LA PIEDRA FILOSOFAL”(2º CICLO)
En el segon cicle, en concordança amb la gamifició que duem a terme, hem realitzat la lectura del primer i segon llibre d’Harry Potter al llarg del curs a través de tertúlies dialògiques.
L’alumnat, a través d’un quadern de guia, ha recapitulat idees i temes dels quals parlar a l’aula després de la lectura de cada capítol, no sols relatives als successos descrits en el llibre, sinó extrapolant eixos esdeveniments a emocions i valors reals, traient conclusions conjuntes sobre diferents valors com la companyonia, la solidaritat, la lleialtat o l’empatia.
ABP per ABS
Segons Vergara (2017), un projecte és una estratègia metodològica que integra continguts de diferents àrees l’objectiu principal de les quals és la resolució d’un problema plantejat. Durant les sessions, els alumnes treballaren en grup cooperatiu, involucrant-se de manera activa.
Durant els projectes s’aconseguirà un aprenentatge significatiu en modificar els esquemes previs, ja que es començarà a treballar a partir de les seues idees prèvies en contextos pròxims on l’alumne i l’activitat experiencial serà l’eix central de les sessions.
Les fases del projecte segons García i Grau (2019), són les 6E: ENGANXAR, EXPLORAR, EXPLICAR, ELABORAR, EXPOSAR i AVALUAR.
En primer de primària estem immersos en el projecte “L’aigua i el temps atmosfèric”, i el dilluns vam voler convidar a les nostres famílies a l’aula per a realitzar un taller sobre el cicle de l’aigua. Amb la seua ajuda vam poder realitzar aquesta manualitat que ens ajuda a entendre millor i visualitzar este procés tan important i necessari per a la vida. Gràcies a totes per la vostra participació! Va ser un plaer compartir aquesta estona.
En segon de primària hem realitzat un projecte meravellós sobre la prehistòria. Els nostres alumnes/as han realitzat un llibre sobre els diferents períodes de la prehistòria(paleolític, neolític, i edat dels metalls), animals prehistòrics, monuments megalítics…
Per a concloure el nostre projecte hem realitzat un mural conjunt i hem decorat el nostre corredor amb pintures rupestres, que han elaborat de manera individual amb cartó reciclat. Ja estan desitjant emportar-se-lo a la seua casa! Però ho deixarem exposat una miqueta més perquè el puguen veure la resta d’alumnes i alumnes del centre.
NOVES TECNOLOGIES
El nostre centre, forma part del projecte CDC i fomenta una alfabetització digital al nostre alumnat, ja que la LOMLOE considera el canvi digital com un dels pilars fonamentals per a reforçar l’equitat i la capacitat inclusiva del sistema educatiu.
Es consideren TIC al conjunt de ferramentes relacionades amb les transmissió i processament digitalitzat d’informació en la seua utilització en l’ensenyament.
A més, amb la implantació de les competències clau, el concepte de TIC evoluciona cap a les TAC gràcies al seu ús competencial. És a dir, entenent les TIC com a ferramenta, les TAC com a activitat competencial i les TEP com l’aplicació o ferramenta digital per a fer la tasca TAC.
En el consultori de primer els alumnes i alumnes ens expliquen el que han aprés en el projecte de l’ésser humà i els sentits! En este projecte, hem aprofitat al motivació que suposa les TIC i hem creat el format digital del nostre consultori a través de la sala d’audiovisuals del nostre col·legi que consta amb una paret cromàtica
Ha sigut tota una aventura i un bon fermall final al treball realitzat a l’aula!