El Museu d’Art i Història El Toscar (MAHET) ha obert hui, dia 15 de febrer de 2024, les seues portes amb una exposició sobre l’Edat Antiga a càrrec de 3r d’Educació Primària. Esta exposició es dividix en 3 sales que ens transporten a 3 zones geogràfiques diferents d’aquella època: Roma, Grècia i Egipte.

Així doncs, en cadascuna d’aquestes sales es pot observar com estava organitzada la societat, l’expansió del seu territori i moltes curiositats sobre la seua cultura, religió i art. A més, han creat fantàstiques i intrigants llegendes sobre molts dels objectes exposats en l’àrea de llengua. Tot això dirigit per l’alumnat de 3r, que ha mostrat l’exposició convertint-se en guies turístics per un dia.

Però, per què crear un museu a l’escola? Aquesta situació d’aprenentatge sorgeix quan arriba a l’orella de l’aula de 3r una situació alarmant… A diverses aules del col·legi els han cancel·lat les seues excursions a diversos museus de la zona (MAHE, MARQ…) per problemes de manteniment i no podran conéixer aquesta etapa de la història. Davant terrible situació, el nostre intrèpid alumnat de 3r va decidir estudiar profundament eixa etapa per a fer-se experts, muntar un museu realitzant maquetes al detall i poder oferir així, l’opció de conéixer l’Edat Antiga a totes aquelles aules que no havien pogut tindre l’oportunitat.

Ací teniu la versió virtual del nostre museu, QUE LA CULTURA S’EXPANDISCA SENSE LÍMITS!

CIVILITZACIÓ GREGA

Benvinguts a Grècia, lloc de naixement de la democràcia.

En esta sala podrem aprendre sobre el seu règim polític, els estaments de la seua societat i la seua gran educació.

A més, podrem endinsar-nos dins de la seua religió politeista i conéixer a molts dels seus famosos déus i deesses.

Per últims, observarem de primera mà l’art que li va acompanyar amb maquetes de columnes, àmfores i una preciosa lira.

IMPERI ROMÀ

Benvinguts a l’antiga Roma, cor d’un dels imperis més famosos de la història.

En esta sala podrem conéixer la seua societat, tant les seues diferents classes socials, com les seues “*Domus” i les seues vestimentes o costums.

A més, ens endinsarem de ple en l’oci d’aquella època, mitjançant el coliseu i el circ romà i finalment, coneixerem la curiosa llegenda de la corona del Cèsar.

ANTIC EGIPTE

Benvinguts a Egipte, terra d’enigmes per descobrir

En esta sala podrem observar l’expansió del seu territori i conéixer la seua societat, dividida en classes. A més, podrem trobar el #mateix sarcòfag de Cleopatra i conéixer com era el procés de momificació.

També podrem endinsar-nos en la seua religió politeista coneixent a diversos dels seus curiosos déus i acabarem observant maquetes de les grans construccions que els representen.