PROGRAMA “CONEIX ELS ESPORTS D’ARENA”

Aquesta setmana s’han realitzat les eixides a la ciutat esportiva d’Elx, dins de la campanya que organitza l’ajuntament d’Elx “Coneix”, sobre esports d’arena. En aquesta proposta participarà l’alumnat de 5é i 6é d’Educació Primària en una sessió cada grup.

En ella han pogut conéixer diferents disciplines esportives practicades en aquest mitjà com les vessants platja de l’handbol, futbol o voleibol; tant el seu vessant tècnic i tàctic com la seua pràctica. Han sigut unes jornades lúdiques i divertides en la qual l’alumnat ha estat en contacte amb noves activitats físiques que tants beneficis posseïxen per a un estil de vida saludable.

PROGRAMA “CONEIX”: L’ATLETISME

Aquesta setmana hem començat les eixides a la pista d’atletisme d’Elx, dins de la campanya que organitza l’ajuntament d’Elx “Coneix”: l’atletisme. En aquesta proposta participarà l’alumnat de 3r 4t, 5é i 6é d’Educació primària amb una sessió cada grup.

Cada sessió anirà destinada a conéixer les diferents disciplines dins de l’atletisme: les carreres, els salts i els llançaments. També, dins de les mateixes s’explica les diferents proves i parts de la pista d’atletisme per a adquirir un vocabulari especialitzat. I per descomptat, la part més divertida i preferida del nostre alumnat, provar cadascuna d’aquestes proves amb la tècnica adequada i competir per a superar-se a si mateixos.

Acostar als més xicotets diferents formes d’activitat física és essencial, ja que l’exercici és clau per a la salut física i mental.

PROGRAMA “AULA CICLISTA”

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport amb la Federació de Ciclisme ha disenyat el programa “Aula ciclista”, per a fomentar l’activitat física, el coneixement del ciclisme en l’àmbit escolar, divulgar l’ús de la bicicleta com a model de mobilitat sostenible i formar en hàbits saludables i educació en valors.

Es realitza en els Centres CEPAFE i va dirigit a alumnes que cursen 5é i 6é d’Educació Primària mitjançant tres sessions:

• Una primera de formació sobre vida saludable, seguretat viària, ús de la bicicleta i el ciclisme com a esport.
  • Una segona sessió pràctica d’ús i familiarització amb la bicicleta dins del centre.
  • I una tercera recorrent un circuit urbà on l’alumnat s’enfronta a situacions quotidianes per a dominar la normativa viària i el maneig de la bicicleta.

Què vos sembla la nostra experiència?

TORNEIG DE PETANCA

Primer torneig de petanca classificatòria per als jocs olímpics

Hui, 29 de febrer de 2024, hem començat l’I Torneig de petanca del Ceip Toscar, en el qual participen l’alumnat de tercer cicle (5é i 6é d’Educació Primària) i les mestres i mestres d’este cicle.

Les partides que es desenvolupen a 11 punts són la base d’esta trobada internivel per a fomentar la interacció de l’alumnat de tercer cicle mitjançant la pràctica esportiva.

La inscripció ha sigut un èxit monumental, amb un total de 32 equips inscrits, el torneig d’eliminació directa ha captivat tant als participants com al públic, sent un focus d’atenció en l’hora de l’esmorzar.

Us deixem el quadre d’enfrontaments que anirem actualitzant a mesura que passen les jornades.

Quina parella aconseguirà superar tots els seus enfrontaments i alçar-se amb la primera copa de petanca del col·legi?

El seguiment en viu i en directe ací, en la nostra pàgina web.

El dijous 21 se celebrarà la gran final de l’I Torneig de Petanca del Ceip El Toscar. De 32 parelles que van començar el torneig, només dos han aconseguit el ple de victòries i es jugaran en honor de ser els primers campions de petanca de la història del col·legi. La final la disputaran les parelles formades per Eghosa i Ivan de 6° de primària contra la parella formada per Unai i Manuel de 5°de primària. Abans per a obrir boca, les parelles formades per Enzo i David de 5° de primària i Héctor i Pedro de 5° de primària disputaran un apassionant partit pel tercer lloc.

Molta sort a les 4 parelles i agrair a la resta de les parelles pel gran torneig del qual hem gaudit!!

Després d’una emocionant final tenim els nostres primers campions: Enhorabona EGHOSA I IVÁN de 6°. També felicitar els segons classificats: Unai i Manuel de 5é, per la final tan digna i competida amb la qual ens han delectat i a la parella que completa el podi amb el 3r lloc per a Enzo i David de 5é.

PILOTA VALENCIANA A L’ESCOLA

Divendres passat 9 de febrer, van vindre al col·legi a través de la Federació Valenciana de Pilota, el pilotari Rodrigo Sebastià, més conegut com a Pere Roc II i el tècnic de la federació Hugo. Van estar explicant als alumnes de 4°de Primària tot el relacionat amb el nostre esport autòcton, la pilota valenciana, la seua història, les seues modalitats, instal·lacions, equipaments i accessoris, puntuacions…

Després l’alumnat de 4° es van convertir en periodistes i li van fer una entrevista al 3 vegades campió del món Pere Roc II; finalment baixàrem al pati i vam poder veure una exhibició de raspall amb companys i companyes de classe. La pluja caiguda al matí, va impedir que tots i totes poguérem posar en pràctica tot l’aprés.

Moltes gràcies a Pere Roc II i Hugo i a pilota a l’escola pel gran matí que passem en el col·le

PROGRAMA “CONEIX”: EL MITJÀ AQUÀTIC

Ahir vam començar les sessions de Educació Física en la piscina, dins de la campanya que organitza l’ajuntament d’Elx “Coneix el mitjà aquàtic“.

En esta proposta participarà l’alumnat de 4t, 5é i 6é d’Educació primària en un total de 4 sessions cada grup.

Cada sessió anirà destinada a una activitat en concret: treballaran la natació, el socorrisme i primers auxilis, activitats d’Aiguagim i esports aquàtics, com el waterpolo.

GOLF

També s’ha iniciat ja les visites a l’Escola de Golf d’Elx dins de la campanya “Coneix el Golf”, oferida per l’ajuntament d’Elx. Estes eixides tenen un cost, però són finançades pel col·legi a través del PEAF.

En esta proposta, participarà tot l’alumnat de 3r a 6é d’Educació Primària.