El programa de Ràdio Morada Clandestina sorgix a l’aula de tercer a conseqüència de l’oblit, amb els anys, de grans figures femenines que van lluitar històricament per la igualtat de gènere.

El nostre alumnat, després d’observar la falta de memòria dels adults i amb la proximitat del dia internacional de la dona, el 8 de març, decidix donar veu a eixes dones que fa temps van lluitar perquè la societat actual anara més igualitària a través del primer programa de ràdio de la nostra escola.

T’agradaria escoltar-nos i recordar a esta gent intrèpida, valenta i lluitadora que va fer del món un lloc millor i més igualitari?

SINTONITZA RÀDIO-TOSCAR i escolta el inici del nostre treball

LA RÀDIO DELS MÉS XICOTETS, PER ALS MÉS GRANS

Ací teniu un acompte de les dones històriques que abanderen cadascun dels nostres alumnes i alumnes, tindreu suficient o voldreu saber més?

S IV a.C. – AGNODICE – “Les dones som tan vàlides com els homes”

360 – HIPATIA – “Defensa el teu dret a pensar”

1647 – MARÍA SIBYLLA MERIAN – “L’art i la natura sempre lluitaran fins que es conquisten l’una a l’altra”

1775 – CHING SHIH – “No em rendiré mai davant un cap”
1849 – BERTHA BENZ – “Encara que el viatge haja sigut esgotador, ha valgut la pena”
1850 – ANNIE SMITH – “El lloc de la dona és el cim”
1855 – FLORENCE DIXIE – “Mai tingues por a donar la teua opinó”
1867 – MARIE CURIE – “En esta vida no hi ha res al que tindre por, només cal entendre les coses”
1871 – LOTTIE DOD – “No deixes que ningú t’impedisca fer el que vols fer”
1876 – MATA HARI – “Brilla i sé sempre protagonista de la teua pròpia pel·lícula”
1888 – INGE LEHMANN – “Hauries de conéixer a molts homes incompetents amb els quals he hagut de competir en va”
1888 – CLARA CAMPOAMOR – “La llibertat s’aprén exercint-la”
1890 – AGATHA CHRISTIE – “No es pot fer marxa enrere, l’essència de la vida és anar cap avant”
1910 – IRENA SENDLER – “El món pot ser millor si hi ha amor, tolerància i llibertat”
1910 – DOROTHY CROWFOOT HODGKIN – “Que res et pare”
1912 – CHIEN SHIUNG WU – “Defén-ho com si la teua vida depenguera d’això”
1913 – ROSA PARKS – “Només vull que se’m recorde com una persona que volia ser lliure”
1923 – STEPHANIE KWOLEK – “Si tens una inspiració atreveix-te a provar-la”
1929 – AUDREY HEPBURN – “Coneix millor a les persones pel que diu dels altres”
1935 – SYLVIA EARLE – “Sense aigua no hi ha vida i sense blava no hi ha verd, aprén a apreciar i respectar el planeta on vivim”
1937 – VALENTINA TERESHKOVA – “No tingues por d’anar on no ha anat ningú”
1939 – JUNKO TABEI – “La força de voluntat no es pot comprar amb diners, t’ix del cor”
1942 – KATIA KRAFFT – “Que la passió supere les teues pors, sempre”
1942 – PATRICIA BATH – “No deixes que el pensament majoritari s’ensenyorisca de la teua ment si veus que uns altres patixen en lluitar per això”
1997 – MALALA YOUSAFZAI – “Tots les xiquetes han d’anar a escola”

US HEU QUEDAT AMB GANES DE MÉS?

No et perdes l’inici de la nostra exposició. Este 8 de març, ampliarem la informació sobre estes dones que van marcar un abans i un després en la història, superant obstacles que simplement els van sorgir pel fet de ser dona.

Oferirem una exposició de les seues biografies i curiositats anomenada “El fil morat clandestí” que cobrirà tota la barra nord del col·legi, perquè qualsevol membre de la comunitat puga gaudir d’ella i conéixer més sobre moltes de les grans aportacions de les dones a la història

A més, completarem estes dones amb la guinda final del nostre programa, les entrevistes realitzades a dones actuals de la Comunitat Valenciana empoderades i emprenedores que marquen la diferència en cadascun dels seus camps. Vols conéixer-les?

NO T’HO PERDES!