Preguntes freqüents

045-virus

PREGUNTES FREQÜENTS

Per què s'ha organitzat el col·legi amb aquests agrupaments?

La prioritat d'aquest curs escolar és la prevenció sanitària front a la pandèmia del COVID19.

La Conselleria d'Educació va donar instruccions per reduir les ratios de les aules a 20 alumnes i conformar grups estables de convivència, els anomenats grups bambolla.

Per què s'han barrejat alumnes de diferents aules?

La Conselleria d'Educació va donar la possibilitat de conformar grups amb alumnes de diferents nivells, precisament per facilitar l'organització i l'estabilitat dels grups durant tota la jornada escolar.

Som l'únic centre que ha optat per aquest model organitzatiu?

No, tant a Dénia com a altres poblacions de la comarca, hi ha col·legis que han adoptat aquest model.

Per què no s'han mantés els grups anteriors i s'han desdoblat aules (de dos aules conformar tres)?

Per desdoblar tots els nivells haguérem necessitat 9 mestres, 11 monitores de menjador i 9 aules més.
La Conselleria ha dotat el centre amb 4 mestres i 1 monitora de menjador més. El centre no disposa, doncs, de personal ni d'aules per poder desdoblar tots els nivells. L'equip docent va optar per adoptar un model únic en tot el centre i evitar grups amb alumnes "sobrants". Es va crear un aula més d'Infantil i una en cada cicle educatiu de Primària (en total 3 aules més a Primària).

Aquest model organitzatiu modifica el Projecte Educatiu de Centre?

Aquest model organitzatiu respon a les instruccions normatives dictades per la Conselleria d'Educació. No és un experiment ni una innovació ni una decisió unilateral de l'equip docent. Podeu consultar tota la normativa en el següent enllaç: http://www.ceice.gva.es/va/covid-19
Per tant, és una situació excepcional que cal complir i que, per tant, és prioritària front a les consideracions recollides al Projecte Educatiu de Centre que, lògicament, queden en segon plànol.

Es mantindrà el model en els propers anys?

El model es mantindrà mentre dure la pandèmia. S'avaluarà a final de curs per tots els membres de la comunitat educativa, com s'ha fet en altres ocasions.
Els resultats d'aquesta avaluació determinaran si cal obrir un procés o no de redefinició del Projecte Educatiu de Centre.

Per què no es va informar a les famílies abans?

Les reunions informatives presencials del mes de juliol, per explicar els canvis, es van suspendre per recomanació de la inspecció educativa evitant així concentracions nombroses de persones.
La informació bàsica d'organització del curs, els protocols de prevenció i el pla de contingència es van penjar a la web el dia 1 de setembre.
El centre ha atès directament totes les consultes o dubtes que s'han plantejat per email, telèfon o personalment.
Malgrat tot, el centre demana disculpes a aquelles famílies que consideren que la informació no ha estat suficient.

Quins criteris s'han utilitzat per conformar els grups?

L'alumnat de cada curs es va ordenar per sexe i data de naixement, tenint en compte també la inscripció al menjador escolar, i es va assignar per ordre a cada grup.
Una vegada assignats, es van compensar els grups atenent l'alumnat amb necessitats educatives especials, l'alumnat que havia quedat sol respecte al seu grup i sexe de l'any anterior i alumnat amb circumstàncies especials a tenir en compte. Aquestes són les raons dels canvis de grup produïts.

Què passarà si es produeix un cas positiu al col·legi?

El primer pas és mantenir la tranquil·litat i el sentit comú.
El centre de Salut Pública de Dénia telefonarà, personalment, a les famílies de l'alumnat del grup on s'ha detectat el positiu i els explicarà el protocol a seguir.
L'alumnat del grup amb un cas positiu haurà d'estar 14 dies en quarentena.
El col·legi informarà a tota la comunitat educativa, per Telegram, que s'ha produït aquesta situació.

Com anem a aprendre si ens confinen?

L'alumnat seguirà el seu procés d'aprenentatge des de casa.
El centre disposa d'un espai específic d'Aula Virtual, a la pàgina web del centre:
En aquest espai podreu trobar el procediment a seguir en cas que quede confinada una aula.

Com anem a treballar curricularment dins l'aula amb dos nivells barrejats?

La interacció amb alumnat de diferents edats té evidències científiques que millora l'aprenentatge de l'alumnat.
El model d'aprenentatge que anem a seguir és el de programacions multinivell, relacionat estretament amb el Disseny Universal d'Aprenentatge (DUA).
Amb aquesta metodologia pretenem donar resposta a les diferents realitats de l'alumnat dins l'aula, com hem intentat fer sempre.

Puc dur al xiquet/a a escola amb símptomes?

Lògicament, no.

Es podrà fer ús ocasional del menjador escolar?

Caldrà esperar fins el mes d'octubre per comprovar l'adequat funcionament del menjador i dels protocols de prevenció per decidir si és possible l'ús ocasional.
En tot cas, l'alumnat no habitual haurà de dinar guardant la distància interpersonal.

Per quins canals em puc informar directament sobre novetats al col·legi?

Les famílies han d'estar donades d'alta a Web Ítaca Família. Si no ho estan, cal sol·licitar-ho al centre.
El centre disposa de pàgina web oficial i d'un canal de Telegram per a avisos i novetats: https://t.me/poudelamuntanya
Els grups de Whatsapp de mares i pares NO són una font fiable d'informació, en ocasions són més bé tot el contrari.
Recomanem informar-se sempre per canals oficials.

Com puc ajudar al col·legi en esta situació?

Per damunt de tot, transmetent molta tranquil·litat als xiquets i xiquetes i, després, complint amb tots els protocols de prevenció.