I JORNADES, PER UNA EDUCACIÓ SENSE PORS.

La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació va celebrar el dilluns dia 4 de desembre una jornada per a abordar els protocols i les actuacions davant de situacions d’assetjament escolar, així com l’ús de dispositius mòbils als centres educatius.

La jornada, en la que va participar el CEIP Sanchis Guarner d’Ondara, es va desenvolupar al llarg del matí en dos taules que van comptar amb la presència d’experts en la matèria. En la primera de les taules es va abordar l’assetjament escolar des de la prevenció i l’educació de l’alumnat, així com les mesures a adoptar per part dels centres educatius quan es detecta algun cas.

Les dos taules redones van ser moderades per la directora general d’Inclusió i Innovació Educativa, Xaro Escrig. La primera va comptar amb la presència del psiquiatre Bartolomé Pérez Gálvez, responsable de l’Oficina Autonòmica de Salut Mental i Addiccions (OSMA); l’inspector educatiu Joaquín Sanz; la cap de servei d’Inclusió d’Educació, M. Carmen Jiménez; el coordinador d’Igualtat i Convivència de l’IES Sant Vicent de València, Carlos Caurín; el director general de l’IVAJ, Vicente Ripoll, i un representant de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat.

La segona de les taules va posar el focus en la utilització dels dispositius electrònics als centres escolars i el seu paper en els casos de situacions d’assetjament escolar. Esta taula va comptar amb la presència del director del CEIP Sanchis Guarner d’Ondara i precursor del projecte ‘Stop Ciberbullying’, Raül Lara Pons; l’inspector educatiu José Raúl Ramírez; la cap de secció de Convivència d’Educació, Esmeralda Llorca; la directora de l’IES José María Parra d’Alzira, Ángela Masiá; la vicedirectora de l’IES Puçol i experta en ciberseguretat, Elena Campaña, i un representant de la Guàrdia Civil.

El conseller d’Educació, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira va clausurar la jornada.

Screenshot_20240306_093911_Instagram
Screenshot_20240306_093614_Instagram