El CEIP Sanchis Guarner organitza junt el CRA la Rectoria la 1a Trobada de Programació i Robòtica Educativa de la Marina Alta (PREMA), a Ràfol d’Almúnia, on l’alumnat ha gaudit dels tallers de robòtica i programació compartint experiències i bones pràctiques tecnològiques amb altres col·legis, potenciant la seua Competència Digital, la Competència Matemàtica i en Ciència i Tecnologia i la Competència Emprenedora.

La trobada va constar de les següents situacions d’aprenentatge: una exposició de bones pràctiques tecnològiques del CRA La Rectoria y del CEIP Sanchis Guarner, una competició de robots VEX entre les escoles participants, taller de programació de videojocs educatius i didàctics amb Scratch, taller de programació de robots VEX i un taller pràctic amb els robots mBots. Aquests taller van estar impartits i dissenayts per Jose Maria Bertomeu, mestre del CRA La Rectoria i per Raül Lara, mestre del CEIP Sanchis Guarner.

Enguany el CEIP Sanchis Guarner inicia aquest projecte amb molta il·lusió i espera que vagen afegint-se altres centres en els següents cursos. Un projecte amb el qual l’escola es consolida com a centre de referència en programació i robòtica educativa. Per al curs vinent està planificada la 2a Trobada PREMA 2024 en Ondara.

En la Trobada van estar presents per part del CEFIRE de La Nucia la Coordinadora de l’Àmbit Tecnològic Mª Jose Lozano i la Coordinadora de l’Àmbit d’Inclusió Ana Espín. Per part del CEFIRE de Gandia van estar l’assessor de Formació Josep Mestre i l’assessora de FPA, Aurelia Rubio.

prema collage