Els AJUDANTS TIC en la Casa de la Cultura. Cloenda curs 22-23

El passat 31 de maig, l'alumnat Ajudant TIC del projecte d'Investigació i Innovació Educativa #Stop Ciberbullying: Bon ús de les TIC i Internet, va realitzar una ponència magistral a les famílies. L'objectiu d'aquesta activitat és la de conscienciar i sensibilitzar a les famílies i donar difusió del projecte. Les famílies van acollir la xerrada de l'alumnat en la Casa de la Cultura i la van qualificar com a molt positiva.

L'objectiu principal d'aquest Projecte d'Innovació Educativa és el de conscienciar i sensibilitzar tant a l'alumnat com a les famílies sobre l'ús correcte de les tecnologies i que coneguen i reflexionen sobre els riscos i perills d'internet i les xarxes socials, com el grooming, phishing, sexting, suplantació d'identitat, addicció a les pantalles… des del punt de vista de la ciberseguretat i en contra del ciberassetjament o ciberbullying.

Els "Ajudants TIC", alumnes voluntaris de 6é, mitjançant l'aprenentatge entre iguals i l'aprenentatge servei, ens ajudaren a aconseguir aquest objectiu amb les seues xarrades i reflexions per les classes en les hores de tutoria fent ús de vídeos, làmines i powerpoints creats per ells i elles.

Amb aquest mètode, basat en l'aprenentatge entre iguals i en l'ajuda entre iguals, es potencia i desenvolupa l'aprenentatge servei en el nostre Centre, és a dir, els alumnes aprenen una sèrie de conceptes i valors i, al mateix temps, els apliquen per a servir i ajudar a tota la Comunitat Educativa.

L’alumnat “Ajudant TIC”, fa una autoavaluació de la seua intervenció de manera lúdica i dinàmica, utilitzant uns palets amb forma de mòbil. Per últim, realitzen un procés d’investigació mitjançant preguntes, amb l’objectiu d’analitzar l’ús que fan de les tecnologies fora de l’àmbit escolar amb una finalitat estadística.

Ajudants 3
Ajudants 1