Projecte Flabiol

PROJECTE FLABIOL

El projecte d’innovació Flabiol 2023/24, està destinat als alumnes de 3r de primària. És un projecte col·laboratiu creat per a la difusió del patrimoni musical i cultural valencià.

Objectius:

1- Difondre el patrimoni musical valencià mitjançant el coneixement i la pràctica del flabiol.

2- Promoure l’educació musical a partir de la pràctica del flabiol, bé des del temps lectiu destinat a l’àrea de música i dansa, bé des de l’horari destinat a la realització de projectes interdisciplinars.

3- Conèixer les característiques fonamentals del flabiol: història, digitació, execució del so, registre, tonalitats, etc.

4- Posar a l’abast del professorat i l’alumnat recursos didàctics per a l’interpretació individual o col·lectiva d’un repertori variat de cançons, amb insistència en el repertori tradicional valencià.

5- Interpretació individual i col·lectiva de cançons sobre tot del repertori tradicional valencià.

6- Fomentar encontres entre diversos centres educatius que treballen el flabiol en educació musical per compartir experiències didàctiques.

7- Dotar als centres educatius del material didàctic (flabiols, cançoners) per poder fomentar la pràctica del flabiol valencià.

8- Fomentar la convivència, companyerisme, empatia i treball en equip entre l’alumnat.