PIIE: Capgirem el valencià: una nova metodologia a l’aula

PIIE – Capgirem el valencià: una nova meodologia a l’aula

Després de dos cursos aplicant el nostre projecte original Capgirem el valencià: una nova metodologia a l’aula, no només ha aconseguit millorar els resultats acadèmics del nostre alumnat, si no que ha aconseguit el més difícil, motivar-los cap a l’aprenentatge de la nostra llengua, el valencià.

El canvi metodològic a l’àrea de llengua valenciana ha sigut molt evident. Gràcies a la metodologia ABP i l’APS l’alumnat ha après d’una forma més activa, significativa i emocionant, partint sempre dels seus interessos. Pel que fa a l’equip docent implicat, ha sigut una evolució tan natural, que ara tornar enrere seria pràcticament impossible. Per això estem altament agraïts a la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport perquè sense el seu recolzament no haguera estat possible.

El que pretenem amb aquesta nova actualització del projecte que ara presentem, és donar-li una altra volta a l’àrea de llengua valenciana i contagiar a l’aula de 1r, 2n i 3r d’aquestes metodologies més actives i globalitzades que engresquen al nostre alumnat en l’aprenentatge. Aprofitant el tarannà del nostre projecte pedagògic i el nostre entorn natural i cultural, estem convençuts que transferint les bones pràctiques de les edicions anterior del projecte a altres grups del centre, mitjançant el nostre periòdic i els «lapbooks», és un pas que hem de donar, de nou, amb el recolzament de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.
Per això, el nostre alumnat en el curs vinent continuarà en petits grups i de forma cooperativa recollint informació, investigant i redactant els diferents tipus de textos. Al mateix temps estaran utilitzant la llengua valenciana de forma oral i escrita, i enfortiran els seus continguts gramaticals i ortogràfics.

Perquè volem per molts anys més, amb la difusió del periòdic escolar digital disposat a la plataforma digital Issuu i els «lapbooks», contribuir a donar-li visibilitat al valencià gràcies a totes les tasques que es continuaran realitzant al centre i al seu entorn, nodrint-se de la participació de tota la comunitat escolar, donant un servei informatiu i de divulgació de la cultura i tradició del Camp d’Elx.