Portfolio

El Portfolio Europeu de les Llengües (PEL) és un document personal promogut pel Consell d'Europa on els qui aprenen o han après una llengua, ja sigui a l'escola o fora, poden registrar les seves experiències d'aprenentatge de llengües i cultures i reflexionar-hi.

El Portfolio consta de 3 parts:

Passaport de Llengües
Ho actualitza regularment el titular. Reflecteix el que sap fer en diferents llengües. Mitjançant el Quadre d'Autoavaluació, que descriu les competències per destreses (parlar, llegir, escoltar, escriure), el titular es pot reflexionar i autoavaluar. També conté informació sobre diplomes obtinguts, cursos als quals ha assistit així com contactes relacionats amb altres llengües i cultures.

Biografia lingüística
S'hi descriuen les experiències del titular en cadascuna de les llengües i està dissenyada per servir de guia a l'aprenent a l'hora de planificar i avaluar-ne el progrés.

Dossier
Conté exemples de treballs personals per il·lustrar les capacitats i els coneixements lingüístics. (Certificats, diplomes, treballs escrits, projectes, enregistraments en àudio, vídeo, presentacions, etc.)