Altres cursos Ensenyaments Elementals

L’accés a segon, tercer i quart curs dels Ensenyaments Elementals està regulat per:

Ordres 49/2015 i 28/2011 per les quals es regula l’admissió, l’accés i la matrícula, així com els aspectes d’ordenació general, per a l’alumnat que curse els ensenyaments elementals i professionals de Música i Dansa a la Comunitat Valenciana.

Decret 159/2007 pel qual s’estableix el Currículum i es regula l’accés als Ensenyaments Elementals.

Qui es pot presentar?

Qualsevol persona, tot i que la legislació estableix una edat idònia per a cursar els ensenyaments musicals:

• Els Ensenyaments Elementals de Música i Dansa es cursaran ordinàriament entre els 8 i els 12 anys. Els menors de 8 anys o majors de 12 s’entendrà que inicien els ensenyaments de forma excepcional.

INFORMACIÓ

CALENDARI:

• Inscripcions:
    • Inscripció per a les proves d’ingrés i accés a ensenyaments elementals: 20 de maig a 7 de juny
  • Realització proves:
    • Proves d’ingrés i accés a ensenyaments elementals: de l’1 al 4 de juliol de 2024

LLISTATS:

• Llistat provisional admesos
  • Llistat definitiu admesos
  • Vacants provisionals
  • Vacants definitives
  • Resultats provisionals
  • Resultats definitius

Aspirants amb 7 anys o menys
Es poden presentar emplenant la sol·licitud d’inscripció per a aspirants amb edats majors i menors fixades amb caràcter ordinari i enviant la documentació pertinent al Conservatori entre l’1 de febrer i el 30 d’abril. El Consell Escolar aprovarà la sol·licitud.
Aspirants amb més de 12 anys
Es poden presentar emplenant la sol·licitud d’inscripció per a aspirants amb edats majors i menors fixades amb caràcter ordinari i enviant la documentació pertinent al Conservatori. El Consell Escolar aprovarà la sol·licitud.

En tot cas, els aspirants majors de l’edat idònia concorreran en llistes separades als aspirants que sí que compten amb l’edat idònia, i quedaran sempre per baix en l’orde d’adjudicació de places vacants.

Procediment d’inscripció a les proves

La inscripció és un procés regulat per la Conselleria i es realitza telemàticament al lloc web https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15946

• Calendari d’inscripció: estarà determinat per la Conselleria d’Educació.
  • Taxa d’inscripció: els anys anteriors han sigut 25,28 €.
  • Tràmit telemàtic: una vegada realitzada la inscripció de forma telemàtica cal entregar la documentació al centre o enviar-la al correu electrònic 12005386.secretaria@edu.gva.es
  • Realització de les proves: estarà determinat per la Conselleria d’Educació.

Una vegada isca la informació serà publicada al lloc web del centre.

Documentació necessària per a realitzar la inscripció

• DNI o document acreditatiu de l’edat.
  • Resguard de la inscripcio telemàtica.
  • Resguard del pagament de la taxa d’inscripció.
  • Si escau, document acreditatiu de bonificació de taxes (família nombrosa, monoparental, etc.).
  • Fotocòpia en paper de les obres que es presentaran a la prova.

En què consisteix la prova?

Les proves d’accés a diferents cursos de primer són proves on els aspirants han de demostrar els coneixements que tenen sobre l’instrument i el llenguatge musical.

Per tant, és una prova pràctica dividida en 3 exercicis, els quals són eliminatoris:

• Llenguatge Musical: l’aspirant ha de demostrar els seus coneixements d’acord als continguts finals de Llenguatge Musical del curs anterior al que es presenta. S’inclouen continguts de teoria, pràctica de lectura i dictat musical.
  • Lectura a primera vista: el tribunal proposarà una peça per a ser interpretada al moment, d’acord amb els criteris d’avaluació i continguts finals del curs anterior al que es presenta l’aspirant.
  • Interpretació: l’aspirant ha de presentar tres peces o estudis preparats prèviament, d’un nivell de dificultat corresponent als continguts finals del curs anterior al que es presenta. D’entre aquestes tres obres, el tribunal en triarà una per a ser interpretada. L’aspirant ha de tocar sense acompanyament de piano.

La prova es qualifica amb notes de l’1 al 10, amb dos decimals com a màxim. És obligatori obtenir un 5 o més a cadascuna de les proves per poder aprovar l’accés, que sempre quedarà condicionat a l’existència de places vacants.

Publicació del llistat d’aspirants aprovats

Els resultats provisionals de les proves es publicaran com a màxim dos dies després de la seua realització.

• Les persones interessades podran interposar una reclamació contra el llistat provisional en el termini de tres dies hàbils a partir del dia següent de la publicació, mitjançant un escrit dirigit a la direcció del centre.
  • Una vegada resoltes les reclamacions, la direcció publicarà el llistat definitiu d’aspirants amb plaça i l’horari de matriculació al centre.
  • Si l’aspirant supera la prova però no arriba a obtindre plaça, quedarà en llista d’espera per si es produeixen baixes o renúncies de matrícula. Aquestes llistes d’espera caducaran el 31 de desembre de l’any de realització de la prova.