1r Ensenyaments Elementals

L’ingrés al primer curs dels Ensenyaments Elementals està regulat per:

Ordres 49/2015 i 28/2011 per les quals es regula l’admissió, l’accés i la matrícula, així com els aspectes d’ordenació general per a l’alumnat que cursa els Ensenyaments Elementals i Professionals de Música i Dansa a la Comunitat Valenciana.

Decret 159/2007 pel qual s’estableix el Currículum i es regula l’accés als Ensenyaments Elementals.

Qui es pot presentar?

Qualsevol persona, tot i que la legislació estableix una edat idònia per a cursar els ensenyaments musicals:

• Els Ensenyaments Elementals de Música i Dansa es cursaran ordinàriament entre els 8 i els 12 anys. Els menors de 8 anys o majors de 12 s’entendrà que inicien aquests ensenyaments de forma excepcional.
  • Per a les proves d’ingrés a Primer Curs d’Elementals no es pressuposen coneixements musicals previs per part dels aspirants.

INFORMACIÓ

CALENDARI:

• Inscripcions:
    • Inscripció per a les proves d’ingrés i accés a ensenyaments elementals: 20 de maig a 7 de juny
  • Realització proves:
    • Proves d’ingrés i accés a ensenyaments elementals: de l’1 al 4 de juliol de 2024

LLISTATS:

• Llistat provisional admesos
  • Llistat definitiu admesos
  • Vacants provisionals
  • Vacants definitives
  • Resultats provisionals
  • Resultats definitius

Aspirants amb 7 anys o menys
Es poden presentar emplenant la sol·licitud d’inscripció per a aspirants amb edats majors i menors fixades amb caràcter ordinari i enviant la documentació pertinent al Conservatori entre l’1 de febrer i el 30 d’abril. El Consell Escolar aprovarà la sol·licitud.
Aspirants amb més de 12 anys
Es poden presentar emplenant la sol·licitud d’inscripció per a aspirants amb edats majors i menors fixades amb caràcter ordinari i enviant la documentació pertinent al Conservatori. El Consell Escolar aprovarà la sol·licitud.

En tot cas, els aspirants majors de l’edat idònia concorreran en llistes separades als aspirants que sí que compten amb l’edat idònia, i quedaran sempre per baix en l’orde d’adjudicació de places vacants.

Procediment d’inscripció a les proves

La inscripció és un procés regulat per la Conselleria d’Educació i es realitza telemàticament al lloc web https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15946

• Calendari d’inscripció: estarà determinat per la Conselleria d’Educació.
  • Taxa d’inscripció: els anys anteriors han sigut 25,28 €.
  • Tràmit telemàtic: una vegada realitzada la inscripció de forma telemàtica cal entregar la documentació al centre o enviar-la al correu electrònic 12005386.secretaria@edu.gva.es
  • Realització de les proves: estarà determinat per la Conselleria d’Educació.

Una vegada isca la informació serà publicada al lloc web del centre.

Documentació necessària per a realitzar la inscripció

• DNI o document acreditatiu de l’edat.
  • Resguard de la inscripcio telemàtica.
  • Resguard del pagament de la taxa d’inscripció.
  • Si escau, document acreditatiu de bonificació de taxes (família nombrosa, monoparental, etc.).

En què consisteix la prova?

La prova conté en una sèrie d’exercicis per a valorar les aptituds musicals dels aspirants:

1. Identificació de la direcció melòdica. El tribunal tocarà motius de 2 notes i el futur alumnat haurà d’indicar si la melodia puja o baixa, si el moviment és ascendent o descendent.
  2. Identificació de variants melòdiques. L’alumnat sentirà dues voltes un motiu de 4 notes, però la segona vegada es canviarà una de les 4 notes. L’alumnat haurà de dir quina nota ha estat la que ha canviat (primera, segona, tercera o quarta).
  3. Imitació rítmica. El tribunal tocarà uns breus ítems rítmics, i l’alumnat els haurà d’imitar colpejant el ritme amb palmes.
  4. Imitació melòdica. El tribunal tocarà o cantarà uns breus ítems, de com a màxim 2 compassos de durada, i l’alumnat els haurà d’imitar cantant amb la síl·laba “la” o “ta”.
  5. Diferenciar entre 2 o 3 notes simultànies. L’alumnat escoltarà dues vegades intervals harmònics (dues notes simultànies) o acords (tres notes simultànies) interpretats pel tribunal al piano, i haurà de dir si escolta dues o tres notes sonant a la vegada.
  6. Interpretació d’una cançó lliure. L’alumnat ha de cantar una cançó de la seua elecció. Aquesta cançó pot ser de qualsevol tipus, i no pot incloure cap tipus de coreografia ni acompanyament.