1r Ensenyaments Professionals

L’ingrés al primer curs dels Ensenyaments Professionals està regulat per:

Ordres 49/2015 i 28/2011 per les quals es regula l’admissió, l’accés i la matrícula, així com els aspectes d’ordenació general per a l’alumnat que curse els Ensenyaments Elementals i Professionals de Música i Dansa a la Comunitat Valenciana.

Decret 158/2007 pel qual s’estableix el Currículum i es regula l’accés als Ensenyaments Professionals.

Qui es pot presentar?

Qualsevol persona, tot i que la legislació estableix una edat idònia per a cursar els ensenyaments musicals:

• Els Ensenyaments Professionals de Música i Dansa es cursaran ordinàriament entre els 12 i els 18 anys.
  • Per a iniciar els estudis a primer curs d’Ensenyaments Professionals és necessari superar una prova d’accés, mitjançant la qual es valorarà la maduresa, les destreses i els coneixements per a poder cursar els Ensenyaments Professionals.
Aspirants menors de 12 anys
Es poden presentar emplenant la sol·licitud d’inscripció per a aspirants amb edats majors i menors fixades amb caràcter ordinari i enviant la documentació pertinent al Conservatori entre l’1 de febrer i el 30 d’abril. El Consell Escolar aprovarà la sol·licitud.
Aspirants amb més de 18 anys
Es poden presentar emplenant la sol·licitud d’inscripció per a aspirants amb edats majors i menors fixades amb caràcter ordinari i enviant la documentació pertinent al Conservatori. El Consell Escolar aprovarà la sol·licitud.

INFORMACIÓ

CALENDARI:

• Inscripcions:
    • Proves d’accés a ensenyaments professionals (1a convocatòria): del 6 a 17 de maig de 2024
    • Proves d’accés a ensenyaments professionals (2a convocatòria): del 5 a 8 de juliol de 2024
  • Realització proves:
    • Proves d’accés a ensenyaments professionals (1a convocatòria): del 20 a 28 de juny de 2024
    • Proves d’accés a ensenyaments professionals (2a convocatòria): del 19 a 23 de juliol de 2024

LLISTATS:

• Llistat provisional admesos
  • Llistat definitiu admesos
  • Vacants provisionals
  • Vacants definitives
  • Resultats provisionals
  • Resultats definitius

En tot cas, els aspirants majors de l’edat idònia concorreran en llistes separades als aspirants que sí que compten amb l’edat idònia, i quedaran sempre per baix en l’orde d’adjudicació de places vacants.

Procediment d’inscripció a les proves

La inscripció és un procés regulat per la Conselleria i es realitza telemàticament al lloc web https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17074

• Calendari d’inscripció: estarà determinat per la Conselleria d’Educació.
  • Taxa d’inscripció: els anys anteriors han sigut 50,58 €.
  • Tràmit telemàtic: una vegada realitzada la inscripció de forma telemàtica cal entregar la documentació al centre o enviar-la al correu electrònic 12005386.secretaria@edu.gva.es
  • Realització de les proves: estarà determinat per la Conselleria d’Educació.

Una vegada isca la informació serà publicada al lloc web del centre.

Documentació necessària per a realitzar la inscripció

• DNI o document acreditatiu de l’edat.
  • Resguard de la inscripció telemàtica.
  • Resguard del pagament de la taxa d’inscripció.
  • Si escau, document acreditatiu de bonificació de taxes (família nombrosa, monoparental, etc.)
  • 3 Fotocòpies en paper de les obres que es presentaran a la prova.

En què consisteix la prova?

Les proves específiques d’accés al primer curs dels Ensenyaments Professionals de totes les especialitats tindran la següent estructura.

TOTES LES ESPECIALITATS INSTRUMENTALS
a) Lectura a primera vista d’un fragment adequat a l’instrument.
b) Prova de capacitat auditiva i de coneixements teoricopràctics del llenguatge musical.
c) Interpretació d’un obra, estudi o fragment triat pel tribunal d’una llista de tres que presentarà l’alumne.
Cadascun d’aquests exercicis tindrà caràcter eliminatori, es qualificarà de 0 a 10 punts i serà necessària una qualificació mínima de 5 punts en cadascun d’ells per a superar-lo.
La qualificació final serà la mitjana aritmètica de les tres puntuacions.

ESPECIALITAT DE CANT
a) Interpretació de dues obres, triades lliurement per l’aspirant: una cançó senzilla en valencià o castellà, o en la llengua pròpia si es tracta d’aspirants estrangers, i una obra senzilla anterior al període clàssic en idioma italià.
La qualificació final serà la mitjana aritmètica de les dos puntuacions.

Com es qualifica la prova?

Cadascuna de les parts es qualifica de l’1 al 10, arredonida amb un decimal si fóra necessari. És obligatori obtenir un 5 o més a cadascuna de les proves per poder aprovar l’accés. La nota final de la prova resultarà de la mitjana aritmètica dels tres exercicis, arredonida amb dos decimals.

Publicació del llistat d’aspirants aprovats

Els resultats provisionals de les proves es publicaran com a màxim dos dies després de la seua realització.

• Les persones interessades podran interposar una reclamació contra la llista provisional en el termini de tres dies hàbils a partir del dia següent de la publicació, mitjançant un escrit dirigit a la direcció del centre.
  • Una vegada resoltes les reclamacions, la direcció publicarà el llistat definitiu d’aspirants amb plaça i l’horari de matriculació al centre
  • Si l’aspirant aprova la prova però no arriba a obtindre plaça, quedarà en llista d’espera per si es produeixen baixes o renúncies de matrícula. Aquestes llistes d’espera caducaran el 31 de desembre de l’any de realització de la prova.