Premi a la Creativitat Tirant Avant
El CEIP Les Vessanes guanyador del Premi a la Creativitat per la sèrie de podcasts realitzats al llarg del curs 2024-2025. L'alumnat de cinqué i sisé ha realitzat un total de 10 podcasts del quals el jurat a guardonat la creativitat i originalitat del format ràdiovisual.
Què són els Premis Tirant?
El TIRANT AVANT #BonDiaAlumnatAudiovisual és, amb 18 edicions, el Festival de les produccions audiovisuals i sonores elaborades per alumnat de diferents nivells de centres educatius dels diversos territoris del domini lingüístic.
Nascut com una secció dels PREMIS TIRANT a la Indústria Audiovisual Valenciana el 1997, el TIRANT AVANT té l’objectiu des de la seua primera edició de crear, formar i desenvolupar nous públics, sobretot infantils i juvenils, amb la finalitat de generar persones creadores i no únicament consumidores de produccions audiovisuals i sonores, uns dels llenguatges més habituals del segle X
Les Capitanes dels Equips UpSteam van a TVDenia
Hui hem anat a TV Dénia a promocionar els projectes Upsteam amb les seues capitanes Mia, Nerea, Aitana i Kira. Gràcies a Masus i a l'equip de TVDénia per rebre al CEIP LES VESSANES. En breu us enviarem l'entrevista realitzada. No oblideu votar els projectes STEAM en el següent enllaç:
https://itch.io/jam/upsteam-6
Cinqué de Primària participa en el concurs Upsteam6
Els nostres equips en la categoria Dreamers
Productes finals
Curs 2023-2024
Dia de Convivència amb famílies i alumnat
L'escola va oferir al llarg del matí diferents tallers del MUDIC del Projecte Acord. A les onze es va realitzat el taller de construcció de cúpules a partir patrons de Leonardo da Vinci dirigit a l'alumnat de 3er i 4t. A les dotze un taller de geometria a partir de bombolles de sabó destinat a l'alumnat de cinc anys, 1r i 2n. I a les 13:00 hores, un taller creatiu de cianopia per procés de fotosíntesi per a 5è i 6è.
Cúpules Leonardo da Vinci
Taller Cianotípia
Taler figures geomètriques amb bombolles.
Setmana Cultural
Modelatge i Impressió 3D alumnat de 3r i 4t de Primària
Taller de Realitat Virtual 1r i 2n de Primària
Taller de robòtica 5é i 6é de Primària
Tallers d'experiments internivellar.
8 de març dia de la Dona Científica
Entrevistar dones científiques és una excel·lent manera de destacar els seus assoliments i contribucions en el camp de la ciència. Aquestes dones han superat barreres i desafiaments per a arribar on estan avui, i les seves històries poden inspirar a altres persones, especialment a nenes i joves que somien amb seguir una
carrera en la ciència.
Durant l'entrevista, és important preguntar sobre les seves experiències, recerques, motivacions i consells per a aquells que desitgen seguir els seus passos. A més, ressaltar la importància de la diversitat de gènere en la ciència i com aquestes dones estan obrint camí per a futures generacions és fonamental.
Entrevistar dones científiques també pot ajudar a desafiar estereotips de gènere i promoure la igualtat en el camp de la ciència. En compartir les
seves històries, es pot mostrar que les dones tenen un paper crucial en la recerca científica i que el seu treball és tan valuós com el dels seus col·legues masculins. A més, en ressaltar la diversitat d'experiències i perspectives en la ciència, es fomenta un ambient més inclusiu i col·laboratiu per a la innovació i el progrés en la comunitat científica.
En resum, les entrevistes a dones científiques són una forma poderosa de celebrar els seus assoliments, inspirar a uns altres i promoure la igualtat de gènere en la ciència. Hui hem tingut la sort de tindre tres referents d'ací de Dénia a les que podem escoltar la seua trajectòria professional:
Marta Gascó: Enginyera informàtica i regidora de Modernització a l’Ajuntament
de Dénia.
Aina Fornés:
Bioquímica i ciències biomèdiques. Esportista d'atletisme amb reconeixements d'àmbit nacional.
Laura Romany: Titulació de Farmacèutica. Doctora en biotecnologia de la
reproducció assistida. Treballa a l'IVI com a embriòloga.
L'alumnat ha pogut fer moltes preguntes al voltant de la seua vocació i dedicació.
Taula redona amb Marta Gascó, Aina Fornés i Laura Romany
Exposició dones científiques.




