Protocol de seguiment de vagues

Recordeu que segons el NOF:

4.7. Normes d’actuació en casos de decisions col·lectives d’inassistència a classe d’alumnes (vaga d’alumnes).
a) Segons el Decret 195/2022, de 11 de novembre, del Consell, d’Igualtat i convivència en el sistema educatiu valencià, l’alumnat té dret d’associació i reunió.
b) Este exercici de reunió es fa d’acord amb l’article 21 del cap.III de la Llei 26/2018, de 21 de desembre, de drets i garanties de la infància i l’adolescència.
c) Segons la Llei Orgànica 8/1985,de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació, en el seuarticle 8, les decisions col·lectives que adopte l’alumnat a partir de 3r curs de l’ESO, respecte a l’assistència a classe, no tindran la consideració de faltes de conducta ni seranobjecte de sanció.
d) L’alumnat de 1r i 2n d’ESO no pot secundar cap vaga, independentment de la seua edat.
e) Segons normativa vigent, estes reunions han d’estar avalades per, almenys, 20 alumnes i han de comunicar per registre d’entrada a administració del centre el desig d’inassistència a classe, almenys, amb 5 dies lectius d’antelació.
f) El procés a seguir, sempre que la vaga estiga convocada per un organisme oficial, serà el següent: presentar a administració del centre amb registre d’entrada, amb mínim 5 dies d’antelació a la vaga, un llistat amb, almenys, 20 noms i cognoms d’alumnes del centre, junt amb la seua signatura i el nombre de DNI o documentació identificativa equivalent, que tinguen intenció de secundar la vaga. A més, s’ha d’adjuntar el cartell oficial de la convocatòria i la seua justificació.
g) Una vegada revisada la documentació aportada, la direcció del centre comunicarà als 2 primers alumnes del llistat si la documentació es correcta i es pot secundar la vaga o si no és així. Aquests dos alumnes són els encarregats d’informar a la resta del centre.
h) En cas afirmatiu, els tutors repartiran els documents informatius a l’alumnat menor d’edat per a que els seus representants legals siguen assabentats de que aquests alumnes estan oficialment en el llistat de vaga. Els representant legals hauran de signar el paper i tornar al tutor/a, fins al dia abans de la vaga, per tal que el centre puga justificar les absències per vaga. Tots els documents signats entregats després del dia de la vaga no seran admesos i la falta constarà com a “No Justificada”.
i) En cas negatiu, l’alumnat no podrà secundar la vaga. Qualsevol falta al centre el dia de la vaga per este motiu, serà una falta injustificada.
j) L’assignatura del document per part del pare, mare tutor o tutora de l’alumne o l’alumna per no assistir a classe implicarà l’exoneració de qualsevol responsabilitat del centre derivada de la seua actuació, tant amb la resta de l’alumnat com respecte a terceres persones.
k) L’alumnat que faça vaga no vindrà al centre en tot el període lectiu. No es podrà vindre al centre únicament a l’hora d’un examen i marxar la resta de la jornada. El centre docent garantirà el dret d’assistir a classe i romandre al centre degudament atès a l’alumnat que nodesitge exercitar el seu dret de reunió en els termes que preveu la legislació vigent.
l) L’alumnat que tinga un examen i la data estiga decidida 7 dies naturals abans del dia en que es convoque la vaga, i la secunde, haurà d’assumir les conseqüències i el professorat no tindrà l’obligació de repetir-lo.
m) El centre romandrà obert durant tot l’horari lectiu i es portaran a terme les activitats programades.