Grec II

I LLIBRE DE TEXT

Gramática Griega de Jaime Berenguer Amenós (editorial Bosch).

II CONTINGUTS I CONTROLS DE GREC II

PRIMER TRIMESTRE

1) Control de repàs I (sintagmes nominals).

2) Control d’Institucions de la democràcia atenesa.

3) Control gramatical (grau comparatiu de superioritat i superlatiu dels adjectius, pronoms personals, pronoms-adjectius possessius, pronoms-adjectius demostratius, pronom anafòric αὐτός, pronom relatiu i oracions subordinades relatives, pronom-adjectiu interrogatiu i indefinit).

4) Examen del primer trimestre (veu activa dels verbs purs no contractes, augment temporal i sil·làbic, reduplicació i oracions subordinades substantives d’infinitiu no concertades).

Anàlisi i traducció del primer autor de la selecció de textos (Pseudo-Apol·lodor, Epítome VII 3-17).

SEGON TRIMESTRE

1) Control d’etimologia.

2) Control de la veu passiva i mitjana dels verbs purs no contractes.

3) Control dels principals monuments de l’Atenes clàssica i de la situació de la dona.

4) Control de la comèdia grega.

5) Control d’Homer i de la poesia èpica grega.

6) Control dels verbs contractes.

7) Examen del segon trimestre (participi concertat i absolut).

Anàlisi i traducció del segon autor de la selecció de textos (Plató, Protàgores 320c-322d).

TERCER TRIMESTRE

1) Control dels verbs muts.                                                               2) Control d’historiografia i oratòria gregues.                                                          3) Control dels verbs líquids.                                                             4) Examen del tercer trimestre (examen d’un fragment d’un dels tres autors vists).

Anàlisi i traducció del tercer autor de la selecció de textos (Lísies, Defensa per l’assassinat d’Eratòstenes 6-26).

III CRITERIS ESPECÍFICS D’AVALUACIÓ DE GREC II

La mitjana de les qualificacions obtingudes en els controls de gramàtica i cultura constituirà el 50 % de la nota. El 50 % restant procedirà de la nota de l’examen de cada trimestre. Cal remarcar que per a fer la mitjana és necessari obtenir en cada control o en l’examen trimestral com a mínim un cinc o més. Altrament l’alumnat afectat haurà de fer un altre control o examen de recuperació. En el cas que un alumne aprove un control o examen, tindrà l’opció de presentar-se a una altra prova a fi d’apujar la nota, sempre que el temps ho permeta.

En els controls i en l’examen sols es tindran en consideració els dos primers decimals.

Les qualificacions finals de cada trimestre s’expressaran en numerals sencers sense decimals.

L’alumne que obtinga al final de curs una qualificació igual o superior a 5 superarà l’assignatura. Qui no assolisca un 5 suspendrà l’assignatura i haurà de presentar-se a l’examen extraordinari de maig per tal de recuperar-la.

La qualificació final del curs serà el resultat de la mitjana de les notes de la primera, segona i tercera avaluació i s’expressarà en numerals sencers sense decimals.

IV HORARI DE L’EXAMEN DE GREC II PAU 2022