Grec I

I LLIBRE DE TEXT

No n’hi ha. Es proporcionen fotocòpies a l’alumnat.

II CONTINGUTS DE GREC I

PRIMER TRIMESTRE

1. A) Apartat de llengua grega

L’alfabet grec: nom de les lletres, majúscules i minúscules, pronunciació de les vocals, consonants i diftongs.

Esperits i accents, col·locació d’esperits i accents sobre les majúscules, minúscules i els diftongs.

Principis de transcripció de paraules gregues al llatí, valencià i castellà.

Principals elements compositius (lexemes) d’origen grec.

Principals prefixos i sufixos d’origen grec.

Nocions bàsiques de la llengua grega (paraules declinables i indeclinables, gènere, nombre, cas, funcions sintàctiques dels casos).

L’article masculí i femení.

Substantius de la primera declinació (femenins i masculins).

Present d’indicatiu del verb εἰμί i del verb paradigmàtic λύω.

Absència d’article en l’atribut.

Pretèrit imperfet d’indicatiu del verb εἰμί i del verb paradigmàtic λύω.

1. B) Apartat de cultura grega

Les divinitats olímpiques.

El marc geogràfic (principals ciutats, regions, illes, rius, serralades, muntanyes) del món clàssic grec en un mapa.

SEGON TRIMESTRE

L’article neutre.

Substantius de la segona declinació.

Concordança del subjecte plural neutre amb el verb.

Adjectius de la primera classe.

Declinació de sintagmes nominals.

Tercera declinació: substantius de tema en labial, gutural, dental, nasal (amb i sense alternança) i nasal reforçada.

Adjectius de la segona classe no contractes.

Aposició especificativa i explicativa.

1. B) Apartat de cultura grega

Història elemental de l’antiga Grècia.

Els jocs olímpics en l’antiga Grècia i restauració d’Els jocs olímpics en l’època moderna.

TERCER TRIMESTRE

1. A) Apartat de llengua grega

Tercera declinació: substantius de tema en líquida, espirant, diftong ευ i en vocal suau (ι, υ) invariables i variables.

Adjectius de la segona classe contractes.

Imperatiu de present del verb εἰμί i del verb paradigmàtic λύω. Ús de l’adverbi negatiu μή per a expressar prohibicions.

Adjectius de la tercera classe no contractes i contractes.

Principals substantius irregulars (γυνή, κύων, Ζεύς).

Adjectius irregulars μέγας i πολύς.

1. B) Apartat de cultura

La tragèdia grega (orígens, principals festivals dramàtics a Atenes, parts d’un teatre, indumentària de l’actor tràgic, els actors i els coreutes, representació i parts d’una tragèdia, màxims exponents: Èsquil, Sòfocles i Eurípides).

L’art grec: 1) L’arquitectura (els tres ordres dels temples, denominació del temple en funció del nombre i posició de les columnes i nomenclatura de les parts més importants d’un temple grec. 2) L’escultura en el període arcaic, clàssic i hel·lenístic.

III CONTROLS DE GREC I

PRIMER TRIMESTRE

1) Control de majúscules, minúscules, esperits, accents, diftongs i pronunciació

2) Control de transcripció

3) Control de lexemes grecs

4) Control de mitologia i geografia de la Grècia clàssica

5) Examen del primer trimestre

SEGON TRIMESTRE

1) Control de la segona declinació

2) Control d’Els jocs olímpics

3) Control d’Història de Grècia

4) Examen del segon trimestre

TERCER TRIMESTRE

1) Control de la tragèdia

2) Control de l’art grec

3) Examen del tercer trimestre

IV CRITERIS ESPECÍFICS D’AVALUACIÓ DE GREC I

La mitjana de les qualificacions obtingudes en els controls de cultura constituirà el 50 % de la nota. El 50 % restant procedirà de la nota de l’examen que es posarà al final de cada trimestre i que inclou continguts gramaticals. Cal remarcar que per a fer la mitjana és necessari obtenir en l’examen com a mínim un cinc. Altrament, l’alumnat afectat haurà de fer un altre examen de recuperació.

En els controls i en l’examen sols es tindran en consideració els dos primers decimals.   Les notes obtingudes en cada trimestre s’expressen en numerals sencers sense decimals.

L’alumnat que obtinga al final de curs una qualificació igual o superior a 5 superarà l’assignatura. Qui no assolisca un 5 suspendrà l’assignatura i haurà de presentar-se a l’examen extraordinari de fi de curs per tal de recuperar-la.

Si algun alumne suspén algun control o l’examen trimestral haurà de fer les respectives recuperacions.

La qualificació final del curs serà el resultat de la mitjana de les notes de la primera, segona i tercera avaluació i s’expressarà en numerals sencers sense decimals.