L’alumnat de 1r i 2n d’ESO visita la biblioteca de l’Olleria

Durant el mes de novembre d’aquest curs hem représ la ja habitual visita a la Biblioteca del poble. Cadascun dels grups del primer cicle, acompanyats per dos professors de Valencià, van rebre una xarrada explicativa per part del bibliotecari, Emili Juan.

Este any hi havia preparada una sorpresa. En cadascun dels grups Emili va fer un sorteig al final de la sessió per regalar un xicotet obsequi -bosses, gots, clauers, etc.- amb el logotip de la biblioteca.

Aquesta eixida, organitzada pel departament de Valencià, s’inclou dins del Pla Lector “El gust per la lectura” i l’objectiu, entre d’altres, és que coneguen i utilitzen el servei de préstec de la biblioteca del poble, per disposar de llibres del seu gust per a la sessió de lectura diària que duem a terme al nostre Institut.

Des d’ací volem agrair la bona predisposició i l’amabilitat amb què cada curs ens rep Emili.

Taller sobre Anne Frank

El 27 de gener de 1945 les tropes soviètiques van alliberar els presoners del camp de concentració i extermini nazi d’Auschwitz-Birkenau. És per això que l’Assemblea General de les Nacions Unides va proclamar oficialment eixa data Dia Internacional de Commemoració en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust.

Al nostre centre per recordar l’horror de l’holocaust i educar en la prevenció de tot tipus de racisme, el passat dimecres 26 de gener, vam convidar la contacontes  Eva Andújar que va dur a terme un relat molt commovedor sobre la vida d’Anne Frank. L’alumnat de 4t d’ESO que hi va assistir i el professorat acompanyant no vam quedar indiferents davant la magnífica narració que va realitzar aquesta professional dels contes.

Celebració del dia de l’arbre

Els passats dies 3 i 4 de febrer, la comissió de Centre Ecològic, en col·laboració amb l’ajuntament de l’Olleria, va celebrar el dia de l’arbre amb l’alumnat de 1r d’ESO. Amb aquesta celebració pretenem donar una continuïtat en l’educació mediambiental, que ja van començar en primària i creiem que ha de continuar al llarg de la secundària

L’activitat planificada per l’ajuntament es va realitzar en el paratge de «El Salido» al qual ens varen desplaçar a peu des de l’institut. Allí ens esperaven els tècnics de l’ajuntament per a dirigir i ajudar als i les alumnes. Així mateix ens van rebre l’alcalde i la regidora de medi ambient de l’ajuntament. Tots varen participar, plantant espècies autòctones de la nostra comunitat, com són la carrasca, el llentiscle i l’arboç.

L’activitat va ser tot un èxit ja que l’alumnat van gaudir d’un dia a l’aire lliure en l’entorn local i en un paratge espectacular, alhora que van contribuir a la conservació i preservació del nostre paisatge natural. Un èxit, que sens dubte, ens animarà a seguir altres anys amb aquesta iniciativa.

II concurs de microrelats per Tot Sants

Després de l’èxit de la primera edició, este curs hem tornat a convocar el Concurs de Microrelats de Por (podeu consultar ací les bases). La comissió del Pla Lector vol agrair la participació de l’alumnat que ha sigut tan elevada com el curs anterior. Tot seguit vos presentem els relats guanyadors. Esperem que no passeu molta por en la seua lectura.

A més, us deixem unes recomanacions de lectures de por, que esperem que gaudiu. Microrelats en valencià Microrelats en castellà Microrelats en anglés

Microrelats en valencià

Microrelats en castellà