LA NOSTRA FILOSOFIA SOBRE CONVIVÈNCIA

La comissió d’Igualtat i Convivència apareix de la necessitat i el deure de crear un ambient i espai segurs que potencien una convivència satisfactòria al nostre centre. Els nostres objectius són els següents:

OBJECTIUS GENERALS

1. Potenciar una cultura de centre participativa i democràtica que es base en relacions igualitàries, inclusives, solidaries i de respecte, i en el que la convivència i la pau siguen trets d’identitat pròpies.

2. Assegurar el benestar i la seguretat de la comunitat educativa.

3. Aconseguir la creació d’un bon clima de centre i d’aula que afavoreixen la convivència respectuosa entre tots els sectors de la comunitat educativa.

4. Potenciar la tolerància, el respecte, la no violència, l’acceptació de la diversitat, la igualtat, la solidaritat i el rebuig de qualsevol forma de discriminació.

5. Formar a l’alumnat en valors i actituds d’igualtat que els porte a compartir des del respecte, el reconeixement mutu, l’autonomia i la corresponsabilitat.

6. Sensibilitzar a la comunitat educativa sobre la importància d’educar en igualtat, eliminant tota discriminació cap a les dones.

7. Atendre i donar resposta a les necessitats bàsiques, funcionals, educatives especials i emocionals de la comunitat educativa.

8. Promoure l’ enteniment i la convivència a nivell global valorant la interculturalitat i els Drets Humans.

9. Potenciar la idea de centre com a comunitat educativa lligada al sentit de pertinença i de responsabilitat compartida.

OBJECTIUS ESPECÍFICS

– De prevenció i gestió dels conflictes

1. Promoure l’adquisició d’una adequada competència social que permeta entendre i gestionar el conflicte en les interaccions personals.

2. Desenvolupar valors i habilitats socials que capaciten l’alumnat a resoldre conflictes de manera no violenta.

3. Ensenyar a la comunitat educativa com solucionar problemes considerant totes les alternatives i triant la més adequada.

4. Propiciar la participació responsable de l’alumnat en la resolució pacífica dels conflictes.

5. Gestionar de forma alternativa i pacífica els diferents conflictes que sorgeixen en la interacció diària, amb el propòsit de reparar els danys que s’ocasionen i restaurar les relacions.

6. Aprendre a identificar i regular les emocions.

7. Potenciar accions orientades a aconseguir un centre més inclusiu, equitatiu i solidari

8. Conèixer les normes de convivència i aprendre a actuar d’acord amb elles.

– D’Igualtat al centre

1. Observar possibles casos d’expressió de gènere divergent, acompanyats o no de comportaments tendents a la introversió, l’aïllament, la depressió o conductes auto lesives

2. Aconseguir la integració efectiva de tot l’alumnat.

3. Conscienciar sobre la discriminació que les identitats LGTB+ pateixen en la societat.

4. Conèixer i respectar la diversitat afectiva-sexual i els diferents models de família.

5. Observar indicis d’assetjament per expressar una identitat de gènere diferents a l’assignada socialment, així com actituds de rebuig i comportament anòmals, per informar d’aquestes situacions, utilitzant les vies i processos establerts en el protocol corresponent.

6. Treballar amb les famílies oferint-los les pautes educatives necessàries per potenciar l’autonomia i l’aprenentatge, creant entorns acollidors i moments de reflexió.

7. Conèixer el significat de conceptes clau: gènere, identitat de gènere…

8. Incorporar al currículum la realitats d’ambdós sexes, garantint la plena participació i igualtat entre homes i dones.

9. Sensibilitzar a la comunitat educativa sobre la importància d’educar en igualtat, eliminant tota discriminació cap a les dones.

10. Visibilitzar i reconèixer el paper de les dones al llarg de la història.