ConVIVIM: un projecte per a una convivència inclusiva i respectuosa

Cada vegada, la violència està més present a la nostra societat, en totes les seues formes i, per suposat, en el nostre centre escolar. En conseqüència, en els últims anys, l’alumnat comença a normalitzar conductes violentes com pot ser l’assetjament escolar o ens trobem amb dificultats de gestió conductual que necessiten ser abordades des d’una perspectiva global i transversal de centre.

En línia amb aquesta problemàtica i amb l’objectiu de promoure un clima positiu i inclusiu que afavorisca la convivència es proposa aquest projecte. Consisteix en la implementació d’una sèrie d’actuacions innovadores, totes elles motivades a partir d’una necessitat detectada, per promoure un clima de respecte i tolerància entre l’alumnat, millorar les relacions interpersonals i intrapersonals, reduir els conflictes del centre i lluitar contra totes les formes d’assetjament escolar.

Aquest projecte s’organitza en diverses línies d’actuació:

  • implementar una dinamització del pati de 1r d’ESO i la creació d’una aula lúdica per a tot l’alumnat que permeta crear espais més inclusius i respectuosos per a l’alumnat.
  • es proposa crear i impulsar una cultura de mediació en el centre escolar, a partir de la formació i consolidació d’una xarxa de resolució de conflictes.
  • millora i transformació de l’estructura i funcionament de l’aula de reforç a la convivència. Es proposa afegir una aula de creixement personal com a mesura educativa (a part de la de convivència) en la que es tracten els problemes fruit de dificultats relacionades amb la falta d’estratègies socials i emocionals.
  • es considera el pla d’acció tutorial com una eina per a l’acompanyament personal i per fomentar una sèrie de valors als futurs ciutadans. En conseqüència, es proposa una millora e innovació d’aquest pla, per tractar de millorar el benestar emocional i rendiment acadèmic de l’alumnat, a partir de l’elaboració de material propi per a treballar de forma transversal i dotar a l’alumnat d’estratègies que afavorisquen el desenvolupament integral, sobretot centrat en l’educació en valors.

En resum, a través d’aquest projecte pretenem millorar la convivència al centre educatiu i esperem que, no només tinga un impacte positiu en el benestar de l’alumnat, sinó que també millore el clima d’aprenentatge i la seua motivació, creant xarxes de suport i estructures que contribuisquen a la millora del centre.

Els alumnes que es sentin segurs i a gust a l’escola estaran més disposats a aprendre. Com diria Aristóteles

Educar la ment sense educar el corno és educar en absolut”.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies