PROJECTE ACORD: CONNECTA’T PEL PLANETA

Aquest projecte i el material o recursos educatius generat han sigut finançats per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat.

Equip docent: Marian Altaba, Jose Pascual Cabedo, Sonia Castarlenas, Manolo Collado, Myriam Hamou.
Grup de recerca: Càtedra FACSA de l’aigua. Membres: Paloma Barreda Juan, Emma Fernández Crespo, Aina Macías Martínez, Delia Trifi Rufino, Leonor Hernández López i Sergio Chiva Vicent.

El reconeixement de l’autoria del projecte, així com dels materials publicats en aquesta pàgina s’haurà de fer indicant en un lloc visible de l’obra derivada:

a) l’enllaç d’aquesta pàgina;

b) el nom i cognoms dels membres de l’equip docent, el nom de l’equip de recerca i el nom i cognoms dels membres de l’equip de recerca

This work is licensed under CC BY-SA 4.0

DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE

Connecta’t pel planeta és un projecte de sostenibilitat, medi ambient i reptes socials que s’ha posat en marxa al llarg del curs 23/24. Les implicacions d’este projecte abasten a tot el centre, tant alumnat com professorat.

A nivell de centre estem millorant la gestió dels residus mitjançant nous punts verds i la introducció del “Delegat Ambiental” per a cada grup.

A nivell de l’alumnat es realitzarà el següent:

• Posada en marxa d’una botiga de roba de segona mà per part de l’alumnat del Cicle de Comerç i Màrqueting, en el qual l’alumnat conscienciarà a la resta de companys sobre la necessitat d’un consum responsable a més de posar en funcionament l’aprés en classe.

L’alumnat de les optatives de 4t de l’ESO “Laboratori de física i química” i “Medi Ambient” es convertiran en científics al llarg d’este curs realitzant les activitats:

• Conscienciació de la necessitat de la reducció de l’ús de plàstics i la importància del seu reciclatge.
  • Presa de mostres de masses d’aigua del nostre entorn i anàlisi d’estes.

VÍDEO RESUM DEL PROJECTE

A continuació podeu veure un vídeo resum del projecte:

COMPTE YOUTUBE DEL PROJECTE

L’alumnat de l’optativa de medi ambient de 4t d’ESO ha preparat vídeos per participar al Concurs de Vídeo de Consum pel Dia Mundial del consumidor 2024. “Xicotetes accions per protegir el planeta del canvi clímàtic.”

L’enllaç al canal de Youtube és https://www.youtube.com/@ConnectatPelplaneta

VIGILANTS DEL SÒL

Participem en la xarxa Vigilants del sòl, un projecte de ciència ciutadana on l’alumnat mesurarà diferents paràmetres del sòl del nostre institut per estudiar-ne la qualitat. https://vigilantesdelsuelo.es/

EUROPEAN BLUE SCHOOLS

Estem orgullosos de pertànyer a la xarxa “European Blue Schools

TALLER DE REUTILITZACIÓ DEL PLÀSTIC

L’alumnat de 4t d’ESO va fer el taller de reutilització de materials gràcies a Recicla con los 5 sentidos (Generalitat Valenciana). En aquest taller van fabricar moneders a partir de bricks usats.

VISITA A RECIPLASA

Continuant amb el tema de tractament de residus, l’alumnat del projecte ha visitat la planta de reciclatge de RECIPLASA. Així vam conèixer el procés de gestió dels RSU i conscienciar-nos sobre la importància de reciclar.

TENDA DE ROBA DE 2n MÀ

Ja hem iniciat la recollida de roba de segona mà! Amb aquesta roba (que ha d’estar en bon estat) el departament de comerç de l’institut i el seu alumnat organitzarà una tenda solidària.

VISITA A L’UJI

L’alumnat de 4t d’ESO ha pogut visitar la Universitat Jaume I de Castelló i participar en unes xarrades sobre l’hort escolar, el cicle i la qualitat de l’aigua gràcies a la Càtedra FACSA. Podeu trobar-ne més informació a: https://www.catedradelagua.uji.es/visita-ies-serra-despada-de-onda/