Alça la bandera roja!?

Els darrers anys s’ha popularitzat a xarxes socials el terme red flag fent referència als senyals d’alarma que es disparen quan detectem en una persona comportaments o expressions que ens alerten de que pot resultar perillosa i es millor allunyar-se. Però també podem parlar de signes alarmants quan veiem, escoltem o llegim una notícia als mitjans o les xarxes socials. El taller de fake news, premsa i migracions que va gaudir el passat dijous el nostre alumnat de 1r BATX. B, C i D, ensenya a detectar notícies de premsa falses, manipulades o amb continguts estoreotipats, xenòfobs o racistes. Aquest taller ha significat també la tornada al nostre centre d’un professor de geografia i història al que volem moltíssim, Marc Ferri, que va treballar amb nosaltres durant molts anys i que va deixar la seua emprenta al centre en projectes com «Veus de postguerra» i la nostra revista El Jaume parla que junt a Macarena Tabacco, la nostra vicedirectora, va posar en funcionament.