TECNOLOGIA 23/24

Una vegada més, en el departament de Tecnologia, ens hem reunit per a valorar el resultat obtingut en el treball realitzat en aquest curs acadèmic i ha estat d’excel.lent ja que han sigut molts els projectes estudiats i construits (portallapis, portamòbils, estructures, raspalls, ruletes, contenidors de reciclatge, cucabots, instal.lacions elèctriques, elevadors, robots, braços hidràulics, barreres de parking…), tots ells destinats a millorar les nostres vides gràcies a la TECNOLOGIA.

GRADUACIONS 4t ESO

Tot arriba abans o després, i enguany el dia 14 de juny vam celebrar l’acte de graduació del nostre alumnat de 4t organitzat des de la coordinació de l’ESO i les respectives tutories.

Des de la web del centre i l’equip directiu volem agrair a tot l’alumnat, professorat i AMPA la seua participació i col·laboració tant dalt com baix de l’escenari i a les famílies i amics la seua assistència.
El gran teatre va lluir  gràcies a vosaltres!!👏👏

Per ser una alumna excel.lent 🎶 🎶

Treball, estudi, constància i, per descomptat, recolzament des de les famílies i des de l’Institut. Per això, ahir, representants del centre vam acompanyar a la nostra alumna Mireia Zafón Serra al lliurament dels premis extraordinaris a l’excel·lència acadèmica. Enhorabona Mireia, ets una clara representant de la cultura de l’esforç 👏👏

Un any més l’alumnat de l’IES Rei en Jaume ha participar i col•laborat de manera molt activa en el Memorial Nacho Barberá. A més a més, les alumnes Laia Zafón i Irene Alcalde van rebre els seus respectius guardons com a guanyadores de la tarjeta de Nadal i del cartell del Certamen de dibuix Nacho Barberá que organitza el Departament d’Arts Plàstiques del nostre centre.
Enhorabona a tots els guanyadors i guanyadores del torneig; a la Fundació Nacho Barberá per aquesta iniciativa que ajuda a la investigació contra la mort sobtada; per descomptat, enhorabona a les nostres alumnes i Nacho, sempre als nostres cors.

Roda de premsa amb QUIQUE SANZ

A la redacció de “El Jaume parla” tornem a estar d’enhorabona doncs, el passat dijous, vam poder gaudir d’una roda de premsa amb Quique Sanz, preparador físic de l’equip de futbòl Al-Qadsiah d’Arabia Saudí i encara podrem preguntar-li sobre més temes la pròxima setmana en el nostre espai a “El dia per davant” d’Alzira ràdio. Sabeu que el seu equip ha guanyat la lliga de la segona divisió i que ara jugaran a la 1a divisió? Si vols saber totes les curiositats d’aquesta lliga i saber molt i molt del futbòl professional, no et perdes el pròxim programa, dimecres a les 11’15 h!

Comienza “Escola de riu” 🚣🏻‍♀️🚣🏼‍♂️

El miércoles 12, por la mañana, estuvimos disfrutando de una jornada fluvial remando por nuestro precioso Xúquer. Fue muy agradable descubrir la fauna, la flora y la calidad de sus aguas in situ, algo que solo se aprecia a corta distancia.
El alumnado se lo ha pasado en grande saltando y nadando en sus frescas aguas.

DIA DE L’ABELLA 🐝 🍯

El passat 20 de maig vam celebrar el dia de l'abella amb la col·laboració de l'empresa alzirenya "Mieles Julio López". L'alumnat de primer i segon del cicle de formació professional bàsica en Aprofitaments forestals va poder escoltar de primera mà com s’organitzen les abelles per a produir la mel i com realitzar el seu aprofitament.

Les abelles són fonamentals per a la producció d'aliments amb un valor estimat de milers de milions a l'any. Sense abelles el planeta Terra es quedaria sense vida al cap de 5 anys. I actualment es troben greument amenaçades per la utilització de plaguicides, plagues mortals i destrucció d’hàbitats naturals. Per aquest motiu, hem volgut donar visibilitat al paper que realitzen les abelles i que millor manera de conéixer les peculiaritats d’aquest aprofitamentque escoltant l’experiència d’una empresa del sector.

GRAN ESTRENA D’ARTEMÍSIA 👏👏

El Jaume està d’enhorabona, Artemísia, l’obra musical producte final de l’assignatura Projecte Interdisciplinar de 1r ESO, ja ha sigut estrenada i tant la funció de divendres de matí com la de vesprada va ser tot un éxit. I és que no podia ser d’altra manera perquè el treball sobre l’escena de l’alumnat de 1r ESO A, C i E va ser magnífic; però és que eixa posada en escena amb la col·laboració de la Banda Jove i el grup de precussió Panku de la Societat Musical d’Alzira, del grup de flautes de l’IES Rei en Jaume i el cor del CEIP Alborxí el va fer insuperable. Com insuperable ha d’haver estat la feina de la professora d’Arts Plàstiques Elisa Garcia i el professor de Música Javier Ferrer per dur a terme aquest projecte que va partir d’una peça musical del mateix professor que ja va ser premiada en el Concurs de composició didàctica de la província d’Alacant i ara també en el Concurs de composició de pasdobles de La Nucia.

Enhorabona xiquetes i xiquets del Jaume i de l’Alborxí, a banda d’un agraïment brutal, també a Félix Cortés, director del CEIP.. Com també estem molt agraïts als directors de la Banda Jove i del grup de Precussió —Alberto Sánchez i Xavi Sanchis— de la Societat Musical i a tot l’alumnat participant en aquest projecte, sou joves, però ja sou grans.  I, per descomptant, mil gràcies a tot el professorat que ha col·laborat amb el projecte i un enhorabona molt gran a l’equip docent del Projecte Interdisciplinar, sou ENORMES.