Concurs Acció pel Clima

Des de l’IES RASCANYA hem intentat concienciar a la nostra Comunitat Educativa en un ús responsable de l’energia elèctrica, fent un seguiment dels aparells que es queden engegats en acabar les classes i que suposen, a més d’una despesa econòmica, una despesa medi ambiental.

Per tal de materialitzar aquest treball, els alumnes han desenvolupat una maqueta on s’il·lustra una manera de controlar que no es queden aparells engegats innecessariament.

El projecte del IES RASCANYA ha estat seleccionat per participar a la final del concurs que tendrà lloc el pròxim 25 d’Abril a la Ciutat de les Arts i les Ciències.

El concurs Acció pel clima suposa una nova via d’acostament a la comunitat educativa que té, entre les seves principals virtuts, la capacitat d’implicar tant els professors, com als estudiants, i a la societat en general.

Els seus objectius són els següents:

1. Conscienciar a l’alumnat sobre l’impacte que l’ésser humà causa en el medi ambient, prestant especial atenció en el canvi climàtic.
2. Potenciar l’ús responsable dels recursos naturals.
3. Posar en pràctica els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides a través d’una proposta d’acció pràctica que implique la participació activa de l’alumnat.
4. Fomentar la coherència en la responsabilitat ambiental i el compromís social de la comunitat educativa.
5. Compartir experiències i metodologies amb altres centres educatius.
6. Promoure les habilitats divulgatives i comunicatives entre els estudiants.
7. Incentivar l’esperit crític entre la comunitat educativa. Fomentar el coneixement en àmbits mediambientals i de sostenibilitat amb recursos adaptats a cada nivell educatiu.

Açí teniu un vídeo on s’explica tot el projecte: