Fons Social Europeu

El Reglament (UE) número 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013 estableix a l’article 4 que els Fons Estructurals i d’Inversió Europeus proporcionaran una ajuda, a través de programes plurianuals que complementaran les inversions nacionals, regionals i locals, per complir la estratègia de la Unió per un creixement intel·ligent, sostenible i integrador.

A la Comunitat Valenciana, l’FSE recolza la millora de la millora de la Formació Professional tant en el Cicles Formatius de Grau Bàsic, Mitjà i els de Grau Superior. Per justificar el dret a rebre aquest finançament, cada Centre Educatiu de titularitat pública ha de complir amb una sèrie d’obligacions:

• Fer difusió de tota la informació referent al cofinançament del MECD i de l’FSE a tots els membres de la Comunitat Educativa i justificant-ho mitjançant:Actes extraordinàries del Claustre, Consell Escolar i comunicats dels tutors als alumnes implicats en el cofinançament.
    • Difusió al centre mitjançant cartells informatius.
    • Informació disponible a la web del centre i altres medis de difusió.
  • Establir eines per fer un seguiment de les faltes d’assistència del professorat, alumnat i controlar les classes que estan impartides pel professor titular o substitut dintre de les aules.
  • Seguir les indicacions i omplir tots els documents marcats pels indicadors d’avaluació en cada moment. existeixen quatre indicadors: previstos, d’execució, immediats i de llarg termini. Ela qüestionaris necessaris per cadascun d’ells seran lluirats per Conselleria quan considere oportú.
  • Guardar tota aquesta informació juntament amb els documents marcats per Conselleria a la Pista d’Auditoria fins al 2025 per poder fer front a les Auditories que pot ordenar la Unió europea.
  • Seguir les instruccions que dicte a tal efecte la Conselleria d’Educació. Investigació, Cultura i Esport en cada moment.

A la pàgina web de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport podeu trobar més informació relativa al Fons Social Europeu: http://www.ceice.gva.es/va/web/fse