Visibilitzant la diversitat, educant per la igualtat

Primer programa del pòdcast gravat per l’alumnat de 1r d’ESO B i editat per Mar Mercé i Sofia Lucaciu (4t d’ESO)

Segon programa del pòdcast gravat per l’alumnat de 1r d’ESO B i editat per Mar Mercé i Sofia Lucaciu (4t d’ESO)
Breu resum
L’ésser humà és divers per naturalesa, no existixen dos persones iguals, i les pròpies capacitats, interessos i aspiracions, donen lloc a persones amb característiques molt diverses. Som conscients que dins de l’àmbit educatiu, a través de les diferents fites legislatives, es garantix que totes les persones tinguen accés a l’ensenyança i gaudisquen de les mateixes oportunitats; no obstant això, no s’ha produït un canvi cultural ni social complet en el qual s’integre la igualtat al sistema i es visibilitze de manera real a tot l’alumnat.
La carència de models reals i diversos que l’alumnat puga seguir, de referents al currículum i als materials que visibilitzen les dones i les persones amb discapacitat, d’espais i mobiliari accessible per a tothom, d’estratègies i formació per part del professorat per a poder atendre les necessitats de tot l’alumnat, ens ha mogut a crear este projecte que, a través de la realització d’un pòdcast, la dinamització de patis i la formació de professorat i alumnat, pretén donar visibilitat, referents i protagonisme a l’alumnat més divers del nostre centre.
L’objectiu és normalitzar les persones amb discapacitat, les dones, les diferents ètnies i religions, perquè la seua participació en la societat deixe de ser vist com una cosa extraordinària.
Allò que no es diu i allò que no es veu, no existix. Per això considerem fonamental donar visibilitat a estos col·lectius per a convertir-nos en una societat inclusiva i que respecta la diversitat.
Coneixent-nos millor a nosaltres mateixa i coneixent a la resta de les persones que configuren la comunitat educativa del nostre centre, podem fer-nos més pròxims i humanitzar-nos, posar-nos cara i eliminar els prejuís i barreres preconcebuts i generalitzats a la societat. De la mateixa manera, amb el foment i la pràctica de l’empatia, es crea una societat més respectuosa i tolerant i, per tant, els conflictes disminuïxen i la convivència millora.
Calendari de les activitats
Curs 24-25 | |
---|---|
1r trimestre | – Creació d’una sintonia per al pòdcast (assignatura de Música) – Elaboració de l’escaleta i distribució de les seccions del primer programa (assignatura d’àmbit sociolingüístic de 1r ESO B) Visibilitzant la diversitat, educant per a la igualtat 1. El tema del dia 2. Referents 3. L’entrevista 4. Què ha passat? 5. Et recomane 6. Espai creatiu – Elaboració per grups del guió del primer programa (assignatura d’àmbit sociolingüístic de 1r ESO B) – Assaig del guió: expressió oral (assignatura d’àmbit sociolingüístic de 1r ESO B) – Gravació del primer programa del pòdcast (assignatura d’àmbit sociolingüístic de 1r ESO B) |
2n trimestre | – Muntatge i edició del primer programa del pòdcast (assignatura de Digitalització de 4t ESO) – Xarrades del Centre de la Dona de Sant Mateu: 1r ESO: No et poses en risc. 2n ESO: El que no veus. En l’amor tot no val. 3r ESO: Claus per a entendre els efectes perjudicials de la nova pornografia. – GAAF (Grup d’Autoconsciència i Acció Feminista): tots els dijous en l’hora del pati |
3r trimestre | – Elaboració de l’escaleta i distribució de les seccions del segon programa (assignatura d’àmbit sociolingüístic de 1r ESO A, C, D, E, F): 1. El tema del dia 2. Referents 3. L’entrevista 4. Què ha passat? 5. Et recomane 6. Espai creatiu – Elaboració per grups del guió del segon programa (assignatura d’àmbit sociolingüístic 1r ESO A, C, D, E, F) – Assaig del guió: expressió oral (assignatura d’àmbit sociolingüístic de 1r ESO A, C, D, E, F) – Gravació del segon programa del pòdcast (assignatura d’àmbit sociolingüístic de 1r ESO A, C, D, E, F) – Muntatge i edició del segon programa del pòdcast (assignatura de Digitalització de 4t ESO) |
Documentació gràfica de les activitats de desenrotllament que es vagen realitzant




Aquest PIIE ha rebut una assignació econòmica per part de la conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa sota una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com la de possibles obres derivades, s’ha de fer sota la mateixa llicència, indicar si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria