Aquesta PIIE ha rebut una assignació econòmica per part de la conselleria competent en matèria d'educació de la Generalitat. Tot el que s'ha publicat en aquesta pàgina es fa amb una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com la de possibles obres derivades, s'ha de fer amb la mateixa llicència, indicar si s'ha fet alguna modificació i enllaçar aquesta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria»
El present projecte es relaciona estretament amb les diferents zones que componen les Aules transformadores del futur. Les diferents zones de l'Aula del futur (entorn comunicatiu, inclusiu, digital, creatiu i interactiu) permeten al costat de metodologies actives i innovadores, un aprenentatge significatiu que promou la capacitat de l'alumnat per a donar resposta als principals desafiaments als quals s'enfrontarà al llarg de la seua vida, especialment innovadors són els espais d'aprenentatge en els quals dividirem el centre: zones per a investigar, crear, interactuar, desenrotllar i presentar, i classificades per intensitat sonora.
En la planificació i posterior desenvolupament del projecte hem previst la diversitat de l'alumnat i complir:
- Estimular la implicació de l'alumnat.
- Mitjans de presentació i expressió múltiples i variats.
- Metodologies actives que promoguen la interacció, col·laboració i cooperació en l'alumnat.
- Processos i instruments participatius d'avaluació.
- Selecció i elaboració de materials amb criteris d'igualtat, no discriminació i sostenibilitat, amb perspectiva de gènere i accessibles.
El nostre centre educatiu es troba immers en diferents projectes que connecten l'aplicació de metodologies innovadores i inclusives en espais que transformen l'aprenentatge en experiències vitals i enriquidores. Així, es convertix en vital dissenyar espais practicables per a tota la comunitat educativa d'acord amb els objectius de l'Agenda 2030.
Es pretén la participació i el treball cooperatiu entre els membres de la comunitat educativa i l'acompanyament a l'alumnat tot dinamitzant les activitats plantejades en els diferents espais per a fomentar la participació activa. Estes activitats han de complir una doble funció, d'una banda contribuir a l'execució de les activitats proposades inicialment en eixos espais i d'altra banda ser un feedback que permeta l'autoavaluació i seguiment de la implementació del PIIE en el centre.