Membres i objectius de l’Equip de Biblioteca i Pla lector

Equip de Biblioteca i Pla lector:

Noelia Alguacil (Coordinadora)

Àurea Garcia

Conxa Gómez

Inés Llop

Manoli Poza

 

Àrees de treball i objectius de l'equip:

L’equip de Biblioteca i Pla Lector treballa al voltant 5 àrees d’actuació:

Àrea 1: Actuacions pedagògiques relacionades amb el foment de la lectura
Àrea 2: Foment de l’expressió oral i escrita de l’alumnat
Àrea 3: Promoció de l’educació plurilingüe i intercultural
Àrea 4: Gestió i dinamització de la biblioteca com a espai educatiu flexible i transformador
Àrea 5: Formació contínua del professorat en estos àmbits

Dins de cada àrea s’estableixen una sèrie d’objectius generals que es revisen a principi de cada curs escolar i s’avaluen en acabar el mateix:

1. Actuacions pedagògiques relacionades amb el foment de la lectura:

1.1. Afavorir la comprensió lectora des de totes les àrees, matèries, àmbits i mòduls del currículum.
1.2. Fomentar en l’alumnat l’interés per la lectura com a font inesgotable d’entreteniment i desenvolupar l’hàbit lector com a activitat d’oci i de plaer.
1.3. Despertar i estimular en l’alumnat una actitud reflexiva i el pensament crític per mitjà de la lectura com a part del seu desenvolupament personal i cognitiu.
1.4. Facilitar el descobriment i autoconeixement de l’alumnat, la seua autonomia i l’aprenentatge d’altres coneixements a través de la lectura i la gestió de la informació (Competència personal, social i d’aprendre a aprendre).
1.5. Reforçar la figura dels mitjans audiovisuals i digitals com a mitjans de suport a la lectura (Competència digital).
1.6. Promoure la col·laboració i participació de les famílies i altres membres de la comunitat educativa en activitats derivades dels plans de foment de la lectura.
1.7. Propulsar la lectura com a recurs útil i motivador per a celebrar al centre les efemèrides que es consideren d’interés educatiu (dedicat a escriptors/es en particular, o bé a un gènere concret, o a un fet històric o cultural, o a una matèria o tema concret).

2. Foment de l’expressió oral i escrita de l’alumnat:

2.1. Fomentar dinàmiques i activitats per a generar l’hàbit escriptor i treballar la seua disciplina i pràctica (Competència en comunicació lingüística).
2.2. Promoure l’aprenentatge cooperatiu per a desenvolupar l’expressió oral de l’alumnat a través de la interacció i l’intercanvi d’informació.
2.3. Estimular la crítica constructiva com a eina de millora mitjançant l’autoavaluació i la coavaluació (aprenentatge entre iguals).
2.4. Despertar i incentivar la creativitat i inventiva de l’alumnat a través de múltiples formats de creació artística (còmics, novel·les gràfiques, historietes, il·lustracions, material audiovisual...) (Competència en consciència i expressió culturals).

3. Promoció de l’educació plurilingüe i intercultural:

3.1. Garantir l’assoliment de les competències plurilingües i interculturals de tot l’alumnat.
3.2. Promoure metodologies d’aprenentatge integrat de llengües i continguts.
3.3. Despertar l’interés i la curiositat de l’alumnat per les llengües, el coneixement del seu funcionament i la perspectiva crítica sobre l’ús social de les llengües.
3.4. Afavorir el respecte a la diversitat lingüística i cultural en consonància amb la realitat del centre.
3.5. Incidir de manera especial a l’hora de promoure la lectura literària en el coneixement d’escriptors i escriptores de literatura infantil i juvenil en valencià, així com els que formen part de la rica tradició literària en la nostra llengua, sense que això signifique oblidar el coneixement literari d’altres llengües.

4. Gestió i dinamització de la biblioteca com a espai educatiu flexible, inclusiu i transformador:

4.1. Facilitar l’accés de tot l’alumnat a un assortiment ampli, variat i atractiu de lectures de tot tipus.
4.2. Promoure la biblioteca com a eina de compensació de desigualtats socioeducatives de l’alumnat, d’accés a la informació i de difusió de la cultura.
4.3. Fomentar l’ús de la biblioteca com a espai inclusiu, dinàmic i transformador.
4.4. Potenciar l’ús eficient del Pressupost per a la Dinamització de la Biblioteca.
4.5. Proposar dinàmiques i activitats transversals orientades a crear un clima de cultura lectora en el centre.
4.6. Estimular l’ús de fons documentals complementaris al llibre de text, tant en suports impresos com en suports digital i audiovisual.

5. Formació contínua del professorat en estos àmbits:

5.1. Promoure la formació permanent i continua de tot el professorat (no només el de llengües) per a ser capaç d’acompanyar i orientar a l’alumnat en el foment de la lectura.
5.2. Proposar seminaris de formació o grups de treball d’acord amb les necessitats del professorat respecte a estos àmbits.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies