PARTICIPACIÓ AL III CONCURS ESCOLAR SOBRE CONEIXEMENTS FINANCERS

Dijous passat, l’alumnat d ‘Economia i Emprenedoria de quart d’ESO, va participar a la primera fase del III CONCURS ESCOLAR SOBRE CONEIXEMENTS FINANCERS promogut per la FUNDACIÓ CAIXA ONTINYENT.

Va ser en línea i Elena Enguix, responsable de docència de la fundació, va formular un total de 15 qüestions, a les quals va haver de respondre l’alumnat, en gran grup, mitjançant la portaveu de la classe. Prèviament, ens vam preparar, prenent com a base un dossier que ens van facilitar. L’experiència va ser molt gratificant. A més a més, també va ser molt divertida sobre tot quan l’alumnat esclatava d’alegria, amb aplaudiments inclosos, quan Elena els comunicava un encert. Les errades no les van portar tan bé, però s’han d’acostumar a vore-les no com a una catàstrofe, sino com a una oportunitat per a millorar. Ho van fer genial i ara solament ens queda creuar els dits perquè prompte sabrem si hem passat o no a la segona fase.

L’educació financera és molt important ja  que ens aporta coneixements, capacitats i habilitats per aprendre a gestionar i planificar les finances en cada etapa de la vida, a prendre millors decisions financeres que afecten als nostres recursos i ens ajuden a ser consumidors i consumidores racionals i intel.ligents. Una baixa cultura financera té com a conseqüència una incorrecta avaluació dels riscos, i per tant, decisions inadequades, amb dos conseqüències bàsiques, menor qualitat de vida i pèrdua d’oportunitats.