Èxit dels alumnes del Centre al XII Concurs d’App Inventor

El dia 5 de maig es van donar els premis als guanyadors del XII Concurs d’App Inventor del Campus d’Alcoi de la UPV. Aquest concurs és una activitat que s’inclou dins de la Setmana de la Ciència que organitza aquest campus.

El nostre centre va participar amb 11 aplicacions i un total de 23 alumnes, procedents de les assignatures de Programació, Robòtica i Intel·ligència Artificial de 3r d’ESO i Informàtica de 4t d’ESO, dels quals 3 grups van ser guanyadors.

L’objectiu d’aquest concurs és desenvolupar aplicacions per a Android utilitzant l’entorn de programació per blocs d’App Inventor. La temàtica de les aplicacions és lliure, i s’avalua la utilitat i característiques de la mateixa. El professorat dels centres participants és el que valora els projectes dels altres centres, juntament amb un equip d’experts del Campus que decideixen qui són els premiats. Nosaltres vam participar en la modalitat A, que és per a estudiants de 3r i 4t d’ESO, FP Bàsica i Cicles de Grau Mitjà.

L’alumnat va presentar unes aplicacions molt originals, amb utilitat real i van treballar de valent per a aconseguir estos grans resultats. La temàtica de les nostres aplicacions va ser molt variada: scape rooms, calculadora per a problemes de física, jocs de preguntes, gamificacions, etc. Algunes de les apps presentades les podeu veure en esta entrada. Les aplicacions van ser tutoritzades per la professora d’informàtica Anna Murcia Ferre.

Grups Premiats

2n Premi Modalitat A per Plan Z

Grup format per: Noa Beneito i Martina Beneyto

App que t’endinsa en un joc sobre el canvi climàtic, el desgel i la sobrepoblació. Hauràs d’aconseguir les tres parts del robot que podrà salvar a la humanitat superant tres proves. Si montes el robot a temps la humanitat es salvarà, sinó començarà l’apocalipsi climàtic.

Plan Z

5é Premi Modalitat A per Mapes

Grup format per: Layla Segheir i José Manuel Sempere

App per poder estudiar els mapes de geografia. Has de fer clic sobre cada puntet per poder veure el seu nom. Dis-los en veu alta i després descobreix si ho has encertat.

Mapes

Menció Especial per Sorpresa Nocturna

Grup format per: Darío Hernández i Pau Sempere.

App basada en una Scape Room. Endinsa’t en la història i escapa de la casa passant les 4 proves, una en cada habitació. Corre, que s’acaba el temps!

Sopresa Nocturna

A continuació, deixe el vídeo de la gala de Premis:

Enhorabona a tots i totes! Esteu fets uns superprogramadors!