Taller de la química del pa

Dins de les activitats extraescolars organitzades per a l’últim dia de classe de l’any, el departament de Física i Química vam realitzar un taller sobre la química del pa i els diferents additius. Al laboratori de química va tindre lloc el pesat, amassat i fermentació del pa. El fornejat va ser possible gràcies al muntatge elèctric que van realitzar l’alumnat de Cicles Formatius d’Electricitat i Electrònica. Van reproduir una instal·lació real on poder connectar un forn industrial de pa.

A més, vam comptar amb la col·laboració de Natalia Gil, graduada en Nutrició Humana i Dietètica, i veïna de Banyeres de Mariola. Va ser l’encarregada d’explicar els aspectes nutricionals del pa i les característiques que li proporcionen els diferents additius. També vam aprendre curiositats sobre alimentació i etiquetatge dels productes alimentaris.