Visita a la empresa IoTSens de Castellón

Visita a la empresa IoTSens de Castellón

 

Los alumnos de informática de primero de Bachiller del IES Penyagolosa durante el curso 18/19 están participando en la VI competición de eficiencia energética de la fundación para la eficiencia energética f2e.

 

El proyecto consiste en diseñar una ciudad eficiente (smartcity) en donde se reduzca el consumo de energía en los espacios públicos.

 

Como preparación para el proyecto han participado en el reto BigData de Educaixa y han visitado las instalaciones de IoTSens (Facsa) en Castellón en donde el Director Ignacio Llopis y dos ingenieros les han explicado toda la tecnología que utilizan para hacer de las ciudades unos espacios más sostenibles (sensores, envío de señales, plataformas BigData, etc).

 

La visita ha sido una experiencia muy gratificante, puesto que les han explicado diferentes ejemplos reales del uso de la TIC para resolver problemas del mundo actual.

 

La idea del proyecto educativo que van a presentar es enlazar el mundo del IoT (Internet de las cosas) con el de BigData para tener centralizados los datos de diferentes sensores repartidos por la ciudad y hacer un tratamiento con todos los datos recogidos.

 

Desde el IES Penyagolosa queremos dar las gracias al Director Ignacio Llopis por atendernos y por su clarificante explicación de todo el proceso que llevan a cabo en la empresa.

 

A continuación se pueden ver algunas fotos de la visita.

Concurs de relats per a jóvens

Concurs de relats per a jóvens

1. Podran participar tots aquells estudiants interessats que durant el curs acadèmic 2019/20 es troben matriculats en l'Ensenyança Secundària Obligatòria o la Formació Professional Bàsica en un centre educatiu de la província, amb obres escrites en castellà o en valencià.

2. S'admetrà un relat per alumne.

3. La temàtica dels relats girarà entorn del projecte; ¿Dónde està mon móvil? ; que ha sigut promogut per l'Associació d'Escriptors de la Província de Castelló i en el que col·labora l'Excel·lentíssima Diputació Provincial de Castelló. Este projecte pretén, des del punt de vista dels jóvens, i a través de la creació literària, reflexionar sobre la importància del bon ús de les noves tecnologies i, particularment, del mòbil en l'adolescència.

4. L'extensió dels relats serà entre 500 i 1000 paraules. El treball, una vegada comprovat que complix estes bases, serà enviat pel formulari que apareix a l'inici d'esta pàgina.

5. El termini d'entrega començarà l'1 de setembre i finalitzarà a les 23,59 hores del 15 de novembre.

6. El jurat, format per escriptors membres de l'Associació, determinarà un guanyador del concurs entre els finalistes seleccionats, que rebrà un premi valorat en 500€. El jurat atorgarà quatre accèssits valorats en 200€, u per cada nivell de l'ESO, als quatre relats millor valorats. El centre educatiu de l'alumno/a del relat guanyador rebrà un val de 350€ canviable per llibres i dos tallers literaris impartits per escritores/as membres de l'AEPC. També es destacaran les mencions que considere oportunes.

 

índice
7. Tots els textos han d'estar revisats ortogràfica i gramaticalment abans de ser enviats. L'autor/a conservarà els drets d'autor sobre la seua obra.

8. El premi s'entregarà durant el mes de desembre de 2019. S'anunciarà amb la deguda antelació la data concreta de l'acte.

9. La participació en el concurs suposa la total acceptació de les bases

Concurs redacció llengua castellana

Concurs redacció llengua castellana

Ok a les bases del concurs de redacció; Rocío, sempre en el cor: no més violència de génere.

L'esdeveniment, que arriba a la seua novena edició, va dirigit a jóvens de 14 a 18 anys que estudien en centres educatius de la província i que busca sensibilitzar la població per a fer front a la violència contra la dona

La comissió de Ciutadania de la Diputació de Castelló ha donat llum verda a les bases del IX Concurs de Redacció; Rocío, sempre en el cor: no més violència de género, iniciativa provincial commemorativa del Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra la Dona. En esta novena edició la temàtica del certamen versarà, igual que en les anteriors, sobre la visió o les vivències personals dels participants entorn de la violència de gènere en qualsevol de les seues manifestacions (en l'àmbit domèstic, laboral, social, cultural...) i sobre les actituds i posicionament personal entorn de dita problemàtica, així com en relació a possibles mesures socials a articular per a aconseguir la seua total eradicació en el nostre entorn immediat i en el món en general. L'Àrea d'Acció Social de la Diputació, que coordina la vicepresidenta de la institució provincial, Patricia Puerta, treballa de la mà, des de 2011, amb l'Associació de Víctimes

índice23

Jubilació 2019

JUBILACIÓ 2019

Amb motiu de la jubilació dels nostres companys:


Sra. M Carmen Puig


Sra. Montserrat Arró



Sra. Manuela Segura

 

 

hem celebrat un dinar en homenatge seu, 21 de juny de 2019.

Fotos del dinar

Olimpíades acadèmiques 2019

Olimpíades acadèmiques 2019

_S9B2629
_S9B2394
_S9B2413
_S9B2452
_S9B2485

Olimpíada d'història i de patrimoni

Olimpíada d'agroalimentària

Olimpíada de biologia

El divendres 24 de maig a les 12 del matí la Universitat Jaume I va celebrar, un curs més, el acte d'entrega de premis de les Olimpíades Acadèmiques 2019, als alumnes de segon de batxillerat que s'havien classificat en els tres primers llocs d'aquestes Olimpíades.
Aquest any hem tingut la satisfacció d'aconseguir tres primers premis. D'una banda, l'alumna de segon batxillerat B, Alba Ripollés ha fet un doblet obtenint el primer premi en les Olimpíades de biologia i en les d'Agroalimentària. D'altra banda, els alumnes de segon de batxillerat C, Maria Carrasco, Víctor Esteban i Carme Gorrita; també han aconseguit el primer premi en les Olimpíades d'història i patrimoni, amb el treball d'investigació sobre l'exili republicà durant la guerra civil (1936-1945). Una temàtica que van elegir els alumnes a l'inici del curs perquè els va atraure molt la idea i, fonamentalment, perquè tenien curiositat per saber més. I que se ha convertit al llarg d'aquest any, el 80 aniversari del final de la Guerra Civil Espanyola, en un dels temes principals en els mitjans de comunicació per mitjà de documentals, reportatges, pel·lícules, novel·les...
A més, amb aquests premis, s'ha donat un equilibri entre el àrea científica i la d'humanitats; el que demostra que en el IES Penyagolosa el nostre alumnat mostra interès en totes les matèries.
Així mateix, podem estar orgullosos de que, a pesar de la dificultat que suposa superar segon de batxillerat i preparar una selectivitat, tenim un alumnat disposat a fer un esforç extra i un professorat que s'implica en aquesta feina. Quan em referisc a un alumnat i professorat implicat, no em referisc únicament als que s'han classificat aquest curs, sinó a altres alumnes i professors que, també, amb molta il·lusió han participat en aquestes Olimpíades, en altres moltes anteriors i segur que seguiran fent-lo en el futur; en matèries com Matemàtiques, Física, Química, Valencià , Dibuix Tècnic i Dibuix Artístic. Afegir que si haguera Olimpíades Acadèmiques en totes les àrees que s'imparteixen en l'Institut, la nostra presència, segur que, seria major.

Com he dit a l'inici, el divendres 24 de maig els nostres alumnes van rebre les sues medalles i diplomes, de mans de la nova rectora de la UJI, Sra Eva Alcón. A més d'altres premis materials i en metàl·lic, conten també amb la possibilitat per al pròxim curs, si estudien en l'UJI, de gaudir d'una reducció econòmica de la matricula i participar en els grups d'investigació de la carrera elegida.

Aquest acte, tan entranyable, va tenir un fermall d'or eixa mateixa vesprada en el Acte de Graduació celebrat al IES Penyagolosa; i aquesta vegada per a tot els alumnes de segon de batxillerat, pares i professorat del centre. Un dia molt especial per tots.

Professora: Mar Adiego

Intercanvi d’estudiants amb frança

Intercanvi d’estudiants amb frança

El passat dia 28 d'abril, després d'haver exercit el nostre dret a votar, vam iniciar el viatge a Saint-Brieuc per tancar així la darrera fase del projecte d'intercanvi amb el Collège Saint-Yves d'aquesta localitat de la Bretanya francesa.Prèviament el grup d'alumnes francesos van estar acollits al nostre centre per les famílies del set al desset de març tots dos inclosos.

Com sempre, han estat molts mesos de treball intens per tal d'enllestir un programa d'activitats educatives que tenen com a objectiu no únicament la immersió lingüística lògica sinó també el coneixement d'altres cultures que puga contribuir a l'enriquiment personal dels nostres alumnes des del respecte a tot allò que ens fa diferents.

Agraïm la col·laboració de famílies, equip directiu i companyes i companys de consergeria i equip docent.