PIIE 2024/2025 MoliMakerZ.. Fabricant somnis

L’objectiu principal del Projecte d’Innovació Educativa biennal és l’adquisició d’eines, metodologies i maquinari, per treballar el disseny 3D i desenvolupar estratègies DIY (Do It Yourself). La innovació rau en l’ús de metodologies actives que desenvolupen activitats de caire STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Arts i Matemàtiques) a l’institut basades en la utilització de metodologies actives d’Aprenentatge Basat en Reptes (ABR) on l’alumnat promou el seu propi aprenentatge, amb una actitud reflexiva i cívica.

Des de la curiositat i l’anàlisi de la realitat que els envolta, els alumnes intenten cercar solució a un problema del seu entorn. Es tracta d’un marc d’aprenentatge que té com a centre l’alumne i que emula les experiències d’un lloc de treball real. Aquest mètode aprofita aquest interès de l’individu per donar un significat pràctic a l’educació mentre desenvolupa competències clau com són el treball col·laboratiu i multidisciplinari, la presa de decisions, la comunicació avançada, l’ètica i el lideratge . Les principals diferències amb mètodes similars són

  1. Que s’ofereixen diverses problemàtiques obertes i generals i és l’estudiant qui determina el repte a abordar, i
  2. Es contextualitza en una situació problemàtica relacionada amb l’entorn social o físic amb casos reals.

Tot això contribueix a l’èxit acadèmic dels estudiants mitjançant el desenvolupament d’estratègies pròpies tot respectant la diversitat i apostant per la igualtat presents als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) fixats a l’Agenda 2030.

Durant el primer curs d’implementació 2023-2024 s’ha treballat amb l’alumnat de 4t d’ESO mitjançant l’optativa de Projecte Interdisciplinari, i també alumnat de 3r d’ESO, participant en reptes CanSat organitzat per l’Agència Espacial Europea i l’Olimpíada de Telecomunicació organitzada per la ETS de Telecomunicacions de la UPV. Gràcies a tot l’alumnat i professorat implicat dels diferents departaments que ha participat en el projecte. El projecte té continuïtat el proper curs i s’estendrà a l’alumnat de 3r d’ESO a 1r de Batxillerat mitjançant diferents matèries d’Informàtica i Tecnologia.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies