Contracorrent Ràdio a les III Jornades didàctiques

Ja és el tercer any que la CEVCAM (Coordinadora d’Escola Valenciana Camp de Morvedre) organitza, després de les trobades, unes jornades didàctiques per a docents de la comarca per tal d’intercanviar experiències. En aquestes III Jornades didàctiques, celebrades a la casa de la cultura d’Estivella els dies 1 i 2 de juliol, el departament de Valencià del nostre centre ha compartit el projecte de ràdio “Contracorrent Ràdio”. Antoni Rovira va posar-lo en marxa durant el curs 2020-2021 i ha estat funcionant fins ara. Acompanyat de Ramon Peris, han presentat una proposta que té com a base que l’alumnat millore l’expressió oral d’una forma atractiva, però que també atenga la resta de competències. De fet, el projecte abasta tot el contingut de la programació de Valencià de 4t d’ESO. Està tot organitzat perquè cada equip de tres o quatre alumnes prepare durant el curs diversos programes de ràdio que tracten tota la diversitat de textos i gèneres literaris. Tal com es pot entreveure a les diapositives de la presentació, és una proposta oberta, que ha anat evolucionant cada curs. S’ha passat de realitzar programes de ràdio per a una emissora que funciona durant 24 hores diàries a un canal de podcasts a la carta. També han presentat les ferramentes TIC que hi han anat utilitzant i n’han mostrat algun exemple. Cada centre escolar podria aprofitar aquesta experiència i adaptar-la com li vinga millor.

Feu clic per a veure la presentació (Activeu la icona altaveu de la part inferior de la 2a diapositiva per a escoltar els àudios disponibles).