Organització de les classes online

Benvolgut alumnat,

Tal com dicta Conselleria, continuarem les classes online. Això vol dir que tant professorat com alumnat seguirem amb la nostra activitat docent, però usant les aules virtuals que tenim actives en l'institut i que, per sort, venim utilitzant de manera habitual ja fa diversos anys; així que tenim la seguretat de poder adaptar-nos amb facilitat a aquesta forma de funcionament.

No obstant això, hem d'organitzar-nos i seguir les pautes que ací us comentem.

Com accedisc a l'aula virtual?

Des de la pàgina web o instal·lant l'app en el mòbil amb l'usuari:

alxxxxxx@alumnosiesleliana.es

Heu de continuar treballant en la forma en què habitualment ho feu en les diferents assignatures. Disposeu dels codis d'accés i de les instruccions que cada professor o professora us ha donat.

Donada la situació, és possible que no tingueu disponible un ordinador en tot moment, o que l'hàgeu de compartir amb altres persones de la casa. És per això que hem demanat al professorat que envie tasques que pugueu desenvolupar en el llibre o en la llibreta.

Vaig canviar la meua contrasenya i ara no la recorde. Què faig?

Posa't en contacte amb el teu tutor o tutora a través del correu o de Webfamilia. Així podran gestionar-ho amb el departament d'Informàtica.

En cas que la teua família no haja activat l'accés a Webfamilia, és el moment de fer-ho. En la web de l'IES hi ha un enllaç per a sol·licitar usuari i contrasenya de manera telemàtica.

Com ens organitzarem?

El professorat anirà manant tasques amb data límit de lliurament. Les tasques us aniran apareixent en el calendari de l'aula virtual. És important que us planifiqueu correctament, perquè no s'acumule el treball.

El departament d'Orientació també està preparant una aula virtual on pujarà materials d'orientació i ajuda a l'estudi. D'aquesta manera us podran continuar atenent durant aquestes dates.

I si tinc dubtes?

Podeu fer arribar els dubtes al professorat enviant un missatge dins de la tasca corresponent. El professorat estarà pendent dels dubtes i us anirà contestant.

Mantindrem l'horari de classe, de manera que el professorat resoldrà els dubtes de cada grup en l'horari que portàvem fins ara.

Rebràs la resposta dins de la tasca, o en els missatges generals del grup, si considera que és un aclariment interessant per a tot el grup.

Com puc treballar si només tinc accés amb el mòbil?

Hem demanat al professorat que envie tasques que també es puguen fer en llibreta o amb àudios. És a dir,

• Lliges la tasca en el mòbil
  • La desenvolupes a la llibreta
  • Fas una foto del treball i la pujes a l'aula virtual

I si el que el professorat et demana és un àudio amb una reflexió sobre un tema,

• Lliges la tasca en el mòbil
  • Reflexiones sobre la tasca (escrius un text o un guió amb la teua reflexió)
  • Graves un àudio i el puges a l'aula virtual

Com em comunique amb el professorat que fins ara no usava aula virtual?

El professorat està actiu en aquests moments creant les seues classes virtuals.

Rebreu el codi de la classe a través de Webfamilia. Demanarem als delegats i delegades que us ho reenvíen, per a arribar a l'alumnat la família del qual encara no accedeix a Webfamilia.

Assegureu-vos que en els primers dies de funcionament, us feu amb tots els codis. No us ha de faltar cap classe.

On rebré la qualificació de les tasques?

Ja sabeu que dins de cada tasca podeu consultar la nota assignada pel professor o professora, així com veure les correccions fetes als vostres treballs. Només recordar-vos que les notes solen ser sobre 100 (un 85 és un 8,5).

Hi haurà tasques que no requerisquen qualificació. En cada cas el professorat explicarà la manera en què l'avaluarà.

Farem videoconferències?

Seguint les indicacions de Conselleria, només l'alumnat de Batxillerat i Cicles Formatius tindrà videoconferències, quan siga necessari.

La plataforma proposada per Conselleria és Webex. Quan ens activen l'accés us el farem saber.

També hem pensat en l'ús de audiochats, amb els quals ja esteu familiaritzats.

Com podeu imaginar, si som massa persones fent videoconferències, el sistema es col·lapsarà.

Ús responsable de l'aula virtual.

Com expliquem habitualment, és molt important ser responsables en l'ús de l'aula virtual i resta de serveis d'Internet. Recordeu que hem de complir no sols les normes de l’IES, sinó també les normes de seguretat i les normes legals.

Us agraïm la vostra col·laboració i us animem a continuar treballant junts en aquesta situació tan inusual en la qual segur que aprendrem moltes coses. Entre totes les persones que formem part de la comunitat escolar, tenim la seguretat que ho aconseguirem.