Comissió d’Igualtat

La Comissió d’Igualtat de l’IES La Moreria treballa per fomentar  l’educació feminista i avançar en la coeducació al centre, eina imprescindible per a aconseguir l’equitat, el respecte de la diversitat i la inclusió de l’alumnat, educant en el desenvolupament integral de les persones, al marge dels estereotips i rols en funció del sexe i en el rebuig a tot tipus de discriminacions i violències.

La comissió compta amb el Grup d’alumnat d’igualtat. Ens reunim setmanalment i el grup participa en l’anàlisi del sexisme i la violència masclista al centre, proposant i col·laborant activament en les accions que es realitzen.

Els objectius de la comissió són:

• Detectar les necessitats i planificar les accions de formació en matèria d’igualtat adreçades a la comunitat educativa.
  • Redactar i revisar el Pla de coeducació de l’IES.
  • Desenvolupar accions i activitats per a la consecució d’una escola igualitària i coeducadora:
    • Accions orientades al reconeixement i la inclusió de les dones i la seua producció cultural i científica.
    • Accions orientades a l’ús d’un llenguatge inclusiu i no sexista.
    • Accions de prevenció de la violència masclista.
    • Activitats de sensibilització, informació i promoció de la convivència positiva, de respecte a la diversitat sexual, familiar i d’identitats i/o expressions de gènere i intersexualitat, per a aconseguir un clima educatiu adequat al centre.
  • Articular la col·laboració amb entitats i institucions de l’entorn en el pla d’igualtat i convivència.
  • Gestionar i planificar les activitats dels patis inclusius i coeducatius.
  • Gestionar el “Racó d’Igualtat”.
Infografia-grup-igualtat