Comissió de Cultura

LA COMISSIÓ DE CULTURA

Els objectius generals d’aquesta comissió són, d’una banda, organitzar activitats culturals i, per l’altra, promoure la cultura en tots els seus aspectes per tal d’acostar-la no solament a tota la comunitat educativa (alumnat, professorat, famílies i personal no docent), sinó també més enllà de les pròpies parets del nostre centre, aplegant esforços amb altres instituts públics de Mislata o institucions com el propi Ajuntament de Mislata o el Centre Jove. Entre els objectius específics destaquem:

1. Coordinar i gestionar totes les activitats complementàries i extraescolars que realitzen els diversos departaments del centre.
  2. Organitzar, coordinar i gestionar les activitats de la Setmana Cultural.
  3. Col·laborar amb la resta de comissions per a promoure dins i fora del centre totes aquelles activitats relacionades amb l’eix temàtic vertebrador d’aquest curs: la diversitat i el bé comú.
  4. Crear i gestionar al centre llocs destinats al foment de la cultura.
  5. Organitzar fora de l’horari escolar activitats que fomenten les relacions entre els diversos membres de la comunitat educativa com ara jornades, conferències, sessions del Club de cinema…
  6. Col·laborar en l’elaboració d’un anuari per a l’alumnat de 4rt d’ESO i 2n FPB.
  7. Atendre qualsevol necessitat que puga sorgir al llarg del curs relacionada amb l’àmbit cultural.

Cultura és una paraula que prové del llatí, del camp semàntic de l’agricultura i, literalment, significa “allò que es va a conrear”. S’empra per a designar tot allò que s’ha conreat i es conrea en una civilització, apropant-se així a la definició que aporta l’AVL en la seua segona accepció: “Conjunt de tradicions, de costums o de formes de vida d’un poble, d’una societat o de tota la humanitat.” Tanmateix, cultura també és, segons es recull a la RAE, “el conjunt de coneixements que permet a algú desenvolupar el seu judici crític”. Per tot això, ha de ser una obligació de qualsevol institució d’ensenyament no solament transmetre la cultura sinó també sensibilitzar la comunitat educativa de la importància d’aquesta per tal de contribuir al desenvolupament d’un pensament crític i cívic.

ANTOLOGIA-DE-TEXTOS-SOBRE-EDUCACION