DOS ALUMNES DE L’IES LA CREUETA RESULTEN GUANYADORS DEL PREMI SAMBORI

L’IES LA CREUETA, D’ONIL, ESTÀ D’ENHORABONA

El proppassat dia 15 d’abril el jurat del Premi Sambori va contactar amb el centre per a comunicar que dos dels nostres alumnes havien estat guardonats en el ja tradicional Concurs de Literatura Valenciana, Premi Sambori. Un concurs adreçat a l’alumnat de tots els centres del territori que hi vulguen participar amb l’objectiu principal de promoure i normalitzar l’ús del valencià entre el nostre jovent. L’acte de lliurament dels premis es farà el proper dimecres 19 de maig a les 18:00 h. al campus d’Alcoi de la UA (C/ Sant Francesc, n. 11, Cambra de Comerç).
Els afortunats són Laura Juan Vila (3r ESO C), amb la narració «Què va ser d’Ester?», i Ferran Sempere Navarro (4t ESO A), amb «Bucle». Per poder gaudir de la lectura d’ambdós relats haurem d’esperar a la publicació d’aquests
en la revista del nostre centre.
La primera narra la història d’una adolescent amb inquietuds que fuig d’un malson familiar i d’uns conflictes amb els companys de l’institut. En acabar d’estudiar el Batxillerat científic, Esther va desaparèixer. I serà anys després que Marc, el seu millor amic, rebrà una carta de la seua millor amiga informant-lo del seu parador i dels seus assoliments professionals. Un relat amb un final
inesperat.
En la segona història, el nostre protagonista viu una situació angoixant de la qual sembla no poder fugir fins que una infermera li ofereix una eixida. Un protagonista que té l’oportunitat de reprendre la seua vida i fer front a les situacions vitals que l’han portat a entrar en un bucle del qual no sap si mai podrà eixir.

DEPT. VALENCIÀ, IES LA CREUETA, ONIL, 28/04/2021