ESPAI VIOLETA / ESPACIO VIOLETA

ESPAI VIOLETA

Benvingudes i benvinguts al nostre espai violeta amb el que volem donar visibilitat a la situació de vulnerabilitat que viuen les dones.

ESPACIO VIOLETA

Bienvenidas y bienvenidos a nuestro espacio violeta, con el que queremos dar visibilidad a la situación de vulnerabilidad que viven las mujeres.

Dones amb llum pròpia / Mujeres con luz propia.

Tot esforç té la seu recompensa i aquest vídeo és un clar exemple. Sintetitza el treball d’un grup de persones que van apostar pel projecte Dons amb llum pròpia, un projecte que dona visibilitat a les dones del passat i del present d’Onil que, amb el seu esforç i lluita, han aconseguit trencar barreres i brillar amb la seua llum per a ser far i guia de les dones del futur.
Volem agrair a l’alumnat de 4t ESO i a les seues professores María Bernabeu i María Tarazona la seua investigació i treball en dones colivenques importants. Donem també les gràcies a la regidora de Joventut, Marisa Siles, per comptar amb el nostre centre i realitzar projectes així, i a María, de Filias, pels seus tallers i paciència.
El passat, el present i el futur d’Onil està format per dones i aquest projecte quedarà com a reflex d’això.

-o-

Todo esfuerzo tiene su recompensa y este vídeo es un claro ejemplo. Sintetiza el trabajo de un grupo de personas que apostaron por el proyecto Dones amb llum pròpia, un proyecto que da visibilidad a las mujeres del pasado y del presente de Onil que, con su esfuerzo y lucha, han conseguido romper barreras y brillar con su luz para ser faro y guía de las mujeres del futuro.
Queremos agradecer al alumnado de 4⁰ ESO y a sus profesoras María Bernabeu y María Tarazona su investigación y trabajo en mujeres colivencas importantes. Damos también las gracias a la concejala de Juventud, Marisa Siles, por contar con nuestro centro y realizar proyectos así, y a María, de Filias, por sus talleres y paciencia.
El pasado, el presente y el futuro de Onil está formado por mujeres y este proyecto quedará como reflejo de ello.

Manifest contra la violència masclista / Manifiesto contra la violencia machista

Avui, a les 14h hem realitzat un acte en memòria de les dones i les seues filles i fills, assassinades pel fet de ser dona. Al mateix temps, s'han dibuixat les siluetes de les dones mortes a mans de les seues parelles o exparelles, i repartit simbòlics cors amb el seu nom perquè mai siguen oblidades.

Manifest

-o-

Hoy, a las 14h hemos realizado un acto en memoria de las mujeres y sus hijas e hijos, asesinadas por el hecho de ser mujeres. Al mismo tiempo, se han dibujado las siluetas de las mujeres muertas a manos de sus parejas o exparejas, y repartido simbólicos corazones con su nombre para que nunca sean olvidadas.

Passos de vianants per la igualtat / Pasos de peatones por la igualdad

Dins dels actes del 25 de novembre, dia contra violència masclista, alumnat de l’institut de 4t i 3r d’ESO, ha pintat les frases triades per alumnat del centre per a l’activitat “Passos de vianants per la igualtat”.

-o-

Dentro de los actos del 25 de noviembre, dia contra la violencia machista, alumnado del instituto de 3º y 4º de ESO, ha pintado las frases elegidas por el alumnado del centro para la actividad "Pasos de peatones por la igualdad".

Paraules contra la violència

El dijous 25 de novembre és celebra el dia contra la violència de gènere.
Com cada any, des de l'institut i l´ajuntament d´Onil volem manifestar el nostre rebuig cap a qualsevol tipus de violència i apostem per una convivència pacífica i respectuosa entre les persones.
Per tot allò, sot el Lema “Paraules Contra la Violència”, volem omplir el poble amb missatges que ens conviden a la reflexió la importància de la tolerància i el respecte a dues gèneres per igual.
Us convidem a tenyir els balcons i finestres de missatges violetes contra la violència de gènere col·locant en lloc visible aquests banderins que us arribarán via les vostres filles i fills.

-o-

El jueves 25 de noviembre se conmemora el día contra la violencia de género.
Como cada año, desde el instituto y el ayuntamiento de Onil queremos manifestar nuestro rechazo hacia todo tipo de violencia y apostamos por una convivencia pacífica y respetuosa entre las personas.
Por ello, bajo el lema “Palabras contra la violencia”, queremos llenar el pueblo de mensajes que nos inviten a la reflexión sobre la importancia de la tolerancia y el respeto a ambos géneros por igual.
Os invitamos a teñir nuestros balcones y ventanas de mensajes violetas contra la violencia de género colocando en un lugar visible los banderines que os llegarán via vuestras hijas e hijos.

8 MARÇ

A la Creueta el 8 de Març dura un mes. Us deixem un recull de totes les nostres actuacions.

En la Creueta, el 8 de Marzo dura un mes. Os dejamos un resumen de las actuaciones realizadas.

8 de març amb música / 8 de marzo con música

La nostra sirena, al llarg del mes de març, sonarà una cançó que parla de dones, cantada per dones amb veu alta, un himne quasi generacional amb Cindy Lauper, una cançó d’apoderament de les dones en valencià amb el Diluvi i una altra de reforçament de la personalitat per Ana Tijoux i una altra d’experiència de vida amb la calma de Luz Casal quanta saviesa!

Nuestra sirena, a lo largo del mes de marzo, sonará con una canción que habla de mujeres, cantada por mujeres con voz alta, un himno casi generacional con Cindy Lauper, una canción de apoderamiento de las mujeres en valenciano con el Diluvi y otra de reforzamiento de la personalidad por Ana Jijoux y otra de experiencia de vida con la calma de Luz Casal, ¡cuánta sabiduría!

Girls just wanna have fun. Cindy Lauper.

Antipatriarca. Ana Jijoux

I tu, sols tu. El Diluvi