ACTE DE CLOENDA DEL PROJECTE”CONSTRUÏM PONTS, COMPARTIM CAMINS” ENTRE L’IES JOAN COROMINES I L’AFA DE BENICARLÓ

El passat dimecres 22, l’Auditori Municipal de Benicarló va acollir l’acte de cloenda del projecte d’Aprenentatge-Servei “Construïm ponts, compartim camins”, desenvolupat durant aquesta segona avaluació entre l’IES Joan Coromines i l’Associació de Familiars d’Alzheimer de Benicarló (AFA).

El projecte ha sigut impulsat per l’alumnat de 3r d’ESO del Programa de Diversificació Curricular (PDC), sota la coordinació de la seua tutora Raquel Vericat, l’educador social del centre, Bruno Agut , i amb la col·laboració de Clàudia, alumna en pràctiques del departament de Valencià. Des de l’àmbit de sociolingüística (Castellà, Valencià i Geografia i Història), l’alumnat ha treballat amb l’objectiu d’integrar els continguts curriculars amb una experiència real de treball comunitari, un repte educatiu que ha permès donar sentit als aprenentatges.

Al llarg de l’avaluació, els alumnes han elaborat materials didàctics relacionats amb els continguts treballats a l’aula, com ara poemes, tradicions i festes populars, així com aspectes de la història local de Benicarló. Aquests materials han sigut utilitzats posteriorment en les visites a l’AFA, on han desenvolupat tallers amb les persones usuàries, generant espais d’interacció, aprenentatge compartit i acompanyament.

En l’acte de cloenda van participar alumnat, professorat, equip directiu del centre, així com representants, treballadors, usuaris i familiars de l’associació, en una jornada marcada per l’emoció, l’estima i la convivència intergeneracional, que va permetre posar en valor l’impacte del projecte.

Durant la trobada també es va destacar la importància de la tasca que realitzen entitats com l’AFA, així com les dificultats econòmiques amb què sovint han de fer front per poder continuar amb la seua labor. En aquest sentit, es va fer una crida a les institucions i administracions públiques per reforçar el seu compromís i garantir el suport necessari a aquestes associacions.

Aquest projecte exemplifica la importància de connectar l’escola amb el seu entorn, promovent una educació basada en el compromís social, la solidaritat i el reconeixement del teixit associatiu local.

L’IES JOAN COROMINES VIU LA CULTURA CLÀSSICA ALS LVDI SAGVNTINI DE SAGUNT

L’IES Joan Coromines de Benicarló va participar dimarts 21 d’abril als LVDI SAGVNTINI, el festival de cultura clàssica i teatre grecollatí de la ciutat de Sagunt.

L’alumnat de Cultura Clàssica 3r d’ESO i de Llatí 4 d’ESO va passar el matí a la plaça realitzant tallers on el mateix alumnat del batxillerat humanístic del centre estava impartint tallers d’escriptura romana, de pentinats i cosmètica romana i explicant els rituals d’infantessa. Cada taller tenia associada a l’explicació teórica una activitat manipulativa on podien escriure llatinismes i els seus noms en cursiva romana a un papir, fabricar una bulla romana (amulet), fer trenes i perfums. 

No només van fer els 4 tallers on els companys de batxillerat estaven de monitors sinò que la plaça tenia més de 12 tallers sobre les temàtiques més variades i un espai de jocs romans lliures. 

A les 12h vam anar al teatre romà a vore la tragèdia grega d’Eurípides “Ifigènia en Aúlide” i a les 16h la comèdia d’Aristòfanes “Les Assembleistes”, obres escrites fa 2500 anys que l’alumnat va poder gaudir i riure o plorar com si foren actuals.

Una sortida exitosa que organitza el Departament de Grec i Llatí amb l’objectiu que l’alumnat puga viure de primera ma la cultura grecoromana i descobrir la nostra herència i les nostres arrels clàssiques. 

TOTES LES FOTOS ACÍ

ALUMNAT DE L’IES JOAN COROMINES AMB PREMI EXTRAORDINARI AL RENDIMENT ACADÈMIC CURS 2024-25

La direcció de l’ IES Joan Coromines i el seu claustre de professorat felicita:

  • Zakaria  Ben Moulud El Byry (Premi Extraordinari al rendiment acadèmic d’Educació Secundària)
  • Oriol Delgado Gil  (Premi Extraordinari al rendiment acadèmic d’Educació secundària)

i els seus pares i familiars, per haver obtingut el Premi Extraordinari al rendiment acadèmic d’Educació corresponent al curs 2024/25 tal com es publica al DOGV núm. 10245 de 25 de novembre de 2025.

Aprofitem per agrair-los que hagen confiat l’educació de les seues filles i fills en nosaltres.

IES JOAN COROMINES: VII CONCURS DE RELATS BREUS «JAUME GOZALBO»

Emilia Balzhy, Edward Jonathan Adiaconitel i Laila Torres en la categoria del primer cicle d’ESO,Maria Baran, Pablo Kleinerman i Aleix Castell del segon cicle d’ESO i Clara Salvador, Nahuel Berardi i Emma Fraga de Batxillerat han sigut els guanyadors del VII concurs de relat breu que des de l’IES Joan Coromines es convoca anualment per recordar la figura del mestre Jaume Gozalbo.

Enguany ha estat tot l’acte ben especial perquè s’ha fet esment a José Luis Prats, company i amic de Jaume, que ens va deixar fa pocs mesos i que des del primer dia en va formar part del jurat. També cal destacar que s’ha presentat un llibre magníficament editat per Onada Edicions que recull els textos guanyadors de les cinc primeres convocatòries.

En primer lloc, ha pres la paraula la directora del centre, Begonya Esteller (gràcies!) que ha fet un breu repàs de la història i les evolucions del concurs i de la figura d’un professor que va deixar tanta empremta en tantes generacions de benicarlandos; després hi han pujat els familiars de Jaume, la seua esposa Mari Carmen (gràcies!) i el seu fill Àlex (gràcies també). També s’hi han sumat les membres del Departament de Valencià (gràcies!) ben vestides amb i la seua samarreta de «La llengua no es toca» i després de passar un vídeo amb imatges de la vida de Jaume amb un text comentat amb molt de sentiment pels alumnes de primer Irene Paüls i David Talpa (gràcies als dos!) s’ha passat al lliurament de premis. Cadascun dels guanyadors ha llegit per a tot l’auditori el seu relat i s’ha posat així fi a una jornada de molta emoció per a tots.

Des de l’equip directiu i des del Departament de Valencià, això: moltes gràcies i l’any que ve, més!

TORNA EL CONCURS DE FOTOGRAFIA I NATURA “FERRAN ROYO” – XI EDICIÓ

Un any més, l’IES Joan Coromines vol fer un homenatge al nostre estimat professor Ferran Royo amb una nova edició del seu certamen fotogràfic. En aquesta ocasió, us convidem a mirar més enllà del que és visible a simple vista i a descobrir el món de les coses menudes.

Temàtica d’enguany: “La natura més xicoteta” Volem que capteu la bellesa de la biologia i la geologia més menuda. Alguns exemples del que podeu fotografiar:

  • Detalls botànics: Fulles minúscules, fruits xicotets o el detall de l’interior d’una flor.
  • Vida microscòpica i insectes: Formigues, insectes menuts o una gota d’aigua sobre una fulla.
  • Geologia al detall: Vetes en les roques, textures de minerals o cristalls de sal.

Com participar? Teniu dues opcions per a aconseguir la vostra imatge:

  1. Exploració lliure: Busqueu el vostre detall “micro” a la natura i feu la foto directament.
  2. Suport tècnic: Si voleu anar un pas més enllà, el Departament de Biologia i Geologia posa a la vostra disposició els microscopis del centre per captar allò invisible a l’ull humà. No dubteu a demanar-nos ajuda!

Aquesta és una oportunitat única per a unir ciència i art, recordant sempre la passió que en Ferran sentia pel nostre entorn natural.

Termini i bases: Trobareu tota la informació detallada i els terminis de lliurament a la nostra web: https://portal.edu.gva.es/iesjoancoromines/projectes-de-centre/proj-concurs-ferran-royo/

Animeu-vos a participar i a mostrar-nos la cara més menuda de la natura!

EL COROMINES APOSTA PER LA SOSTENIBILITAT AMB EL PROJECTE BERTO ZAMPAPILAS

A l’IES Joan Coromines hem posat en marxa una nova iniciativa mediambiental: el projecte “Berto Zampapilas”. Amb l’objectiu de fomentar la cura del nostre entorn i conscienciar sobre la importància de la separació de residus, hem instal·lat un contenidor específic per a la recollida de piles, bateries i acumuladors portàtils a l’entrada de l’institut.

En què consisteix el projecte?

“Jo ajude a Berto Zampapilas” és un concurs de recollida de residus dirigit als centres educatius de la Comunitat Valenciana. Aquesta iniciativa està impulsada per la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, en col·laboració amb les entitats gestores de sistemes de responsabilitat ampliada del productor (Asociación Ecolec, Ecopilas i ERP). La finalitat és promoure la recollida selectiva d’aquests residus, que són altament contaminants si no es gestionen correctament, involucrant no sols l’alumnat, sinó també les nostres famílies.

Com podeu participar?

És molt senzill! Només heu de portar les piles i bateries que ja no utilitzeu, esgotades (de comandaments, joguets, rellotges, dispositius electrònics, etc.), al contenidor situat al hall del centre (només entrar, al costat de les escales).

Alimenteu al nostre monstre Berto Zampapilas! Moltes gràcies a tothom i en especial al departament de Plàstica i visual per fer la “boca” de Berto.

Cada pila que dipositeu al contenidor és una xicoteta gran acció que ajuda a protegir el nostre planeta i, al mateix temps, ens ajuda a sumar punts en aquest concurs.

Per què és important?

Les piles i bateries contenen metalls pesants i substàncies químiques que poden ser molt perjudicials per al medi ambient si acaben en un abocador convencional. Reciclant-les correctament: Evitem la contaminació del sòl i de l’aigua. Recuperem materials valuosos que poden ser reutilitzats. Fomentem una economia circular i responsable.

Animem a tota la comunitat educativa a sumar-se a aquesta iniciativa i a fer que el nostre centre siga un referent en sostenibilitat.

Porta les teues piles i ajuda a Berto Zampapilas!

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és 1000008703-577x1024.webp

ELS ALUMNES D’ECONOMIA DE 1r BATXILLERAT DE L’IES JOAN COROMINES VISITEN EL BANC D’ESPANYA

Els alumnes de 1r de Batxillerat de l’IES Joan Coromines van realitzar el passat 15 d’abril una excursió educativa a València, organitzada pel departament d’Economia.

Durant la jornada, l’alumnat va participar en el taller “Haz QTRenta: coneix les teues finances, decideix el teu futur!”, celebrat al Banc d’Espanya. Aquesta activitat va permetre aprofundir en la importància de l’educació financera i en la presa de decisions econòmiques responsables.

A més, el grup va realitzar una visita cultural pel centre històric de la ciutat, on va poder conéixer la façana de l’antic Banc de València, l’Ajuntament i la Llotja de la Seda.

La sortida va resultar molt enriquidora tant des del punt de vista acadèmic com convivencial.

TROBADA DE SUD A NORD ENLLAÇANT VEUS

El passat dia 14 d’abril, l’alumnat de 3r d’ESO va participar, conjuntament amb un altre institut del País Valencià, en una jornada cultural i de germanor a la ciutat de València com a activitat principal d’un projecte organitzat pels departaments de Valencià dels instituts Pere Ibarra d’Elx i Joan Coromines de Benicarló.


Aquest projecte, que es vol incloure dins del programa Pont de Llengües promogut per la Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana, consta de tres etapes: relacions per correspondència, trobada i activitats finals.


En la primera fase, que es va dur a terme de setembre a abril, l’alumnat ’ambdós centres va estar en contacte per correu ordinari, per parelles lingüístiques i amb pseudònims. Van treballar les tipologies textuals alhora que es van anar coneixent.

Durant la trobada a València, es van poder posar cara i van fer lligams gràcies a una gimcana pel centre històric, guiats per un professor de Geografia i Història de cada institut, i als jocs de llengua que van fer al llit del riu. Com a record de la jornada, cada participant va rebre una xapa amb els símbols distintius de cadascuna de les dos ciutats participants.


Alumnat i professorat dels dos instituts van xalar d’allò més de les hores que van compartir ja que va ser una experiència molt enriquidora per a tothom. Esperem poder continuar fent aquests tipus de projectes intercentres amb la mateixa il·lusió.

ADRIÀ AYZA DEL RÍO, ALUMNE DE L’IES JOAN COROMINES, RECONEGUT A L’ENTREGA DE PREMIS DEL CONCURS NACIONAL <<UNA CONSTITUCIÓ PER A TOTS>>

L’estudiant de Formació Professional ha estat distingit a nivell nacional per un projecte interactiu que posa en valor els principis democràtics i la seva importància en la societat actual.

El passat 26 de març, l’estudiant Adrià Ayza del Río, del Cicle Formatiu de Grau Superior de l’IES Joan Coromines de Benicarló, va ser reconegut en l’edició 2025 del concurs nacional «Una Constitució per a tots», organitzat pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports, juntament amb altres catorze participants de diferents categories provinents de tota Espanya.

L’acte d’entrega de premis es va celebrar a Madrid i va estar presidit per la Ministra d’Educació, Milagros Tolón, qui va destacar que «la democràcia no s’hereta, es cuida, es defensa i es construeix cada dia». També van assistir el secretari d’Estat d’Educació, Abelardo de la Rosa, i la secretària general de Formació Professional, Esther Monterrubio, acompanyats d’altres responsables educatius.

En representació del centre, la tutora de l’alumne va recollir el galardó. Va ser premiat en la modalitat E (Ensenyaments de Règim Especial i Cicles Formatius de Grau Superior) pel seu projecte desenvolupat en Scratch, en què narra com els valors democràtics —igualtat, llibertat, justícia i pluralisme— desapareixen i han de ser recuperats, convidant a reflexionar sobre la seva importància en la societat actual.

L’alumne no va poder assistir a l’acte per estar participant en una mobilitat formativa dins del programa Euro Trainee, una iniciativa impulsada per la Generalitat Valenciana per promoure la realització de pràctiques en empreses europees de l’alumnat de Formació Professional.

Des de l’IES Joan Coromines estem orgullosos aquest èxit, que posa de manifest l’esforç del nostre alumnat de FP, i agraïm la oportunitat que ofereixen aquest tipus d’iniciatives per motivar el nostre estudiantat.

L’ALUMNAT DELS CICLES FORMATIUS D’ADMINISTRATIU DEL COROMINES VISITEN FORINVEST 2026

El passat dimecres 11 de març, l’alumnat del grau mitjà de Gestió Administrativa i dels graus superiors d’Administració i Finances i Assistència a la Direcció de l’IES Joan Coromines de Benicarló, vam visitar la Fira de Mostres de València on es duia a terme Forinvest, l’espai més gran de networking financer i empresarial del país. Amb un enfocament en economia, finances, assegurances i tecnologia disruptiva, Forinvest reuneix experts de primer nivell en conferències, debats i taules rodones que aborden els desafiaments més actuals: des de la transformació digital i l’accés a finançament, fins a la sostenibilitat i la intel·ligència artificial.

La jornada va resultar molt positiva per a l’alumnat perquè vam assistir, entre altres, a conferències sobre l’art de fer empresa: innovació, talent i llegat empresarial, amb els
ponents Joan Roca (xef i propietari El Celler Can Roca) i José García Casteleiro (responsable de Banca d’Empreses i Institucions del BBVA Espanya). A més, també poguérem assistir a la sexta trobada del Dia de la Dona, amb el tema principal sobre el lideratge Empresarial 2026. Hem gaudit d’una experiència molt gratificant i enriquidora.

Finalment, agrair a la Caixa Benicarló que ha fet possible aquest viatge a la Fira de València.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies