Conferència Caixaforum 12/04

L’alumnat de 3°ESO, 4° ESO i 1° Bach. que cursa les matèries de Biologia i Geologia, Biologia Humana, Biologia, Geologia i Ciències Ambientals, acompanyats pel professorat dels departaments de Biologia i Física i Química, han participat en una activitat, que té com a objectius:

1. Aprofundir en els continguts de la disciplina científica tractada en la conferència.
  2. Conéixer els últims avanços del camp concret de la investigació explicada.
  3. Fomentar l’interés per la investigació científica i generar coneixement.
  4. Entendre com és la carrera investigadora, les seues dificultats, les seues satisfaccions i les seues implicacions de la mà d’un jove investigador.
  5. Afavorir la participació i ésser un espai d’aprenentatge que supose un creixement personal per a l’alumnat.
  6. Valorar la investigació científica com a clau per a la millora de la societat i com a possible camp professional al qual dirigir els seus estudis.

L’alumnat ha participat en una activitat motivadora: “Parlem d’investigació”. En primer lloc, ha assistit a una xarrada participativa impartida per Daniel Richter, científic estatunidenc, que els ha permés entendre l’evolució i ecologia d’espècies microscòpiques a través del plàncton marí.

Més o menys un terç dels habitants de l’oceà són animals com a balenes o dofins, un altre terç són bacteris… I la resta són protistes! Els protistos oceànics són plàncton.

Posteriorment, amb l’ajuda d’un microscopi, han pogut observar algunes espècies de protistos i analitzar com viuen, què mengen o qui els menja, i què signifiquen per a l’ecosistema de l’oceà i el planeta.

Finalment, han pogut realitzar preguntes, reflexionar sobre el contingut, així com manifestar les seues inquietuds i dubtes sobre la carrera investigadora.

Enhorabona al nostre alumnat per la seua participació en esta activitat!!!